Jobb? Studera?

Bjuder på den här minst sagt dåliga bilden som är tagen med mobilen idag.
Har tyvärr inga andra på lager för tillfället.


Barnen leker på Marwins rum och dom är sams för en gångs skull =).
Jag sitter och funderar på jobb. Vad vill jag jobba med efter föräldraledigheten som faktist snart är slut. Vill jag börja studera igen? Vad vill JAG göra med mitt liv, vad vill jag fördriva dagarna med?
Jag vet inte ärligt talat.

Jag har funderat och funderat i flera månader nu. Att börja studera skulle vara kul samtidigt som jag känner att, orkar jag verkligen med de nu? De blir trotts allt inte en högre inkomst om jag studerar, snarare lägre. Och de vill jag inte ha nu. Så jag har kommt fram till att jag vill jobba iaf ett tag först. Jag vet ju dock inte vad jag vill jobba med så jag är öppen för allt. Jag vill ha en stadig inkomst nu! Sen va de ju nästa problem. Finns de nå jobb här i den här lilla staden? Jag vet att de är svårt att få jobb här och de gör ju inte saken bättre precis. Hittar jag ett jobb någon annan stans så blir de till att pendla. De blir längre dagar på dagis för barnen och längre restider för mej, mindre tid tillsammans med barnen. Men de är ju ett jobb och en inkomst. De är skitsvårt tycker ja. Så många funderingar fram och tillbaka och jag kommer ingenstans i mitt funderande.

Ne nu lär jag leka lite med barnen, tänka på nå annat en stund för de här gör mej tokig när jag inte vet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test