Helgen.

Har inte hunnit sitta vid datorn nå i helgen knappt. Fredags va vi till borlänge och handlade lite julklappar och mat.
Va nästintill tomt i alla skåp, kyl och frys så nu är de påfyllt igen. Hittade några juklappar och födelsedagspressenter åt Malissa iaf.
Slog in packeten medans IDOL va så de blev gjort. Gick och la oss ganska tidigt för usch så trött jag va.
Lördagen va Marwin och lekte med Oliver så här hemma tapetserades sovrummet klart och taklisterna är på plats. BAra nya golvet och golvlisterna som ska dit. På kvällen gjorde jag 2 cheesecake och 2 tårtor. sen va de bara gå och lägga sej för kl va halv 11 när jag va klar.
Söndagen började med mys i sängen, lite paketöppning för Malissa sen frukost. Sen städade vi hela huset och lagomt tills min syster och jens kom så satt vi oss och åt. Va ju tvungen å få nått i magen innan alla andra kom. Äta fika och tårta utan att ha ätit mat är ingen höjdare.

Syster och jens hade ju kommit redan och sen kom mamma, danne, evelina och jimmy så då blev de mer paketöppning och lite fika och bus. Sen hade vi en stund tills de skulle komma fler gäster så då tog vi de lugnt, Malissa sov en stund så hon va pigg tills dom andra skulle komma.
När dom kom så blev de mer paketöppning och fika och bus.
När dom hade åkt blev de sängen för dom små som somnade på en gång.
Kollade lite på tv och sen kom jag på att jag va tvungen å se sista avsnittet av Ensam mamma söker som jag hade spelat in så de kollade jag på innan jag la mej.

Natten däremot har varit allt annat än bra! Marwin ropade först, Så jag va upp och kolla till han och han ville inte sova men han somnade om ganska snabbt endå. Han precis somna om och då började Malissa gnälla. Va upp och gav henne välling och la henne igen. Gick 5 min sen började hon grina och jag va upp igen men hon hade nappen. La mej igen  och tänkte att hon somnar nog snart men efter en stund fick jag nog och gick upp med henne. Bytte på henne men blöjan va nästintill torr så hon låg i min famn en stund och myste. Hon va tyst och inge grin och skrik. Trodde nämligen att hon hade ont i magen men de hade hon inte. Efter ett bra tag så gick jag in med henne i sängen igen och hon somnade efter 5 min kanske. Så jag la mej IGEN och han precis somna när hon började grina IGEN. BAra gå upp igen och ge henne nappen och tillslut somnade hon. Efter de vaknade hon tack och lov inge mer. Marwin däremot vaknade vid halv 7 men då sa jag åt han att han skulle sova en stund till och de gjorde han som tur va. Usch så trött jag va!

Nu leker iaf barna och kollar på musse piggs jul därimellan.
Jag ska gå och plocka ihop lite hade jag tänkt nu sen lägga Malissa så hon får sova lite middag.


Lite bilder på födelsedagsbarnet som igentligen fyller i morgon den 30e.

 
 

De får räcka med bilder för de går så segt att ladda upp nu. Men de va en trevlig dag iaf och tack till alla som kom och firade våran sötnos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test