Sovmorgon onsdag..

Vaknade nyss, fick lite sovmorgon till halv 9 idag vilket inte händer ofta.
Jag är glad om jag får sova lite längre nån morgon bara och ännu gladare när de är som idag när barnen år på strålande humör och vädret jätte fint. Sen kom vi ju till de där som gör mej lite vrång, Malissa är sjuk så vi lär hålla oss inne. Så himla tråkigt å bara vara hemma, vill hitta på nått om dagarna.
Bara våren kommer har jag lovat mej själv att hitta på mer saker med barnen, försöka umgås mer med vänner och så att Marwin får leka med lite barn på fritiden också. Som de är nu umgås vi aldrig med nån som har barn vilket resulterar i att Marwin leker själv eller med mej jämt. Visserligen leker han med mina småsyskon ibland och med hans faster Linnea som är 4 år varannan helg men endå. Så de ska de bli ändring på!

Marwin ville ha en kaka nyss så eftersom han har ätit frukost så fick han en kaka trotts att de är tidigt.
Han sträcker fram kakan till mej och säger.
-smaka!
Jag tar en liten tugga och säger tack, börjar tugga och då säger han.
-sput ut!
- inte ska jag spotta ut den heller?!¨
-jo sput ut.

Haha han är för go min lilla kille, pratar som bara den gör han också =)

föresten han spydde ju igår morse men sen gjorde han de inge mer på hela dagen, va jätte pigg och lekte så jag undrar om de va för att han hade druckit mycke vatten i kombination med slemhosta som fick han att spy?
Eftersom han va hur pigg som hellst och lekte igår, åt som vanligt och inte spydde nå mer.

Malissa hostar mycke än men ingen feber, snorar gör hon också men bara till och från. Så de blev inge BVC idag för hon skulle få 3 månaders vaccinet och de får dom ju inte ta när dom är sjuka så de får bli nästa vecka om vi håller oss friska vill säga. 

Ne undra vad vi ska hitta på idag då?
Hoppas iaf att mina kort kommer idag som jag har framkallat. Blir ju en hel del kort och de är ju billigare och smidigare att beställa lite varje månad ist för allt på en gång sen. De blir både billigare och mindre jobb så här.
Tiden går ju så fort, vill bara stanna tiden ett tag men månad efter månad springer förbi. Jag vill ju kunna njuta och inte känna den där stressen att tiden går för fort. Malissa är redan 3 ½ månad!!


Ne nu ska jag tvätta lite, de är ju trotts allt ett måste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test