Tillbaka =)

Nu tänker jag börja om här, har raderat lite gammla medelanden och nu börjar vi på ny kula i den här bloggen.
Ska försöka uppdatera i den mån jag har tid och ork till.

Här hemma har de varit en hel del nu sista helgen, i fredags kom Marwins farmor och hämtade honom så han sov där till lördagen så dom fick ha kalas. Lördagen städade jag och bakade tårta. Blev hemmagjord tårta, en med choklad och hallon och en med mango och passionsfrukt. Oblat med bild på Marwin, dock hade jag valt svartvita bilder så dom blev gröna när dom hade legat på tårtan en stund men helt okey endå.
Blåste en massa ballonger sen gick jag och la mej, va så himla trött.
Fick inte sova så värst mycke på natten, Malissa vaknade flera gånger och hade tappat nappen samt va hungrig sen vaknade Marwin halv 2 och kom in och la sej bredvid mej. Han låg och krånglade till kvart över 2 och då bar jag in han i hans säng igen och han somnade om. Kl 4 vaknade Malissa igen och skull eha mat så de va bara gå upp igen.
Söndag morgon åt vi frukost, plockade ihop lite igen för Marwin hade tagit ut en massa leksaker sen runt halv 1 kom mamma med familj och syster Anna-Karin och Jens. Vi fikade och åt tårta och Marwin fick en massa paket.
Sen kom farmor och farfar förbi och efter de kom pappa och Inger.
Senare mot kvällen kom Inger & torsten, Veronica, Mathias, Jesper och Oliver och fikade.
Av oss fick han 2 t-shirtar och en kepa från scania, en bok med pussel, ett pussel, en målarbok och pennor från scania, en målarlåda, strumpor, jeans, traktor med släp och timmer och kalsonger. Tror inte de va nå mer från oss.
Sen fick han två mjuka bilar som låter, brandbil, racebil, tält med findus, boll, lego traktor, lekhjälm, pengar.
Sen hade han med sej en bob, tröja, speldosa från hans pappa med familj när han kom hem därifrån.
Va säkert mer men jag har så himla dåligt minne så jag kommer inte ihåg nånting längre.

De va en lyckad födelsedag och Marwin va så stolt över kläderna med lastbilar och traktorer.
Han är en riktig charmör min älskade kille.

Natten till idag va förhållandevis okey, Marwin vaknade igår kväll och va dålig så han fick lite alvedon men somnade sen, Malissa sov fram till 4 i morse och då ville hon ha mat men somnade om igen.
Strax efter 8 va de dags att gå upp. Snorig näsa, ögat rinner så jag ser ingenting, huvudverk och öm i hela kroppen. Känns som om jag har blivit överkörd i natt. 
Så dagen började inge vidare men tack och lov har barnen varit snälla idag så de har gått bra.


Malissa har börjat sova lite bättre på nätterna nu, Dom första två månaderna va hon vaken hela nätterna istortsett.
De är sånna stunder man känner att man värkligen lever.
Marwin och Malissa är väldigt olika, Marwin sov hela nätterna från de att han va 3 dagar gammal, Malissa sov aldrig nästan, Marwin va oftast nöjd och glad, Malissa är inte nöjd mer än när hon sitter i famnen istortsett. Hon kan sitta i babysittern eller ligga i babygymmet en kort stund men sen tappar hon intresset och blir onöjd.
Så dom är väldigt olika men ändå lika älskade. Livet är inte lätt alla gånger och de finns dagar när ingenting känns bra men sen kommer de dom där underbara dagarna när allt är toppen. De räcker att båda barnen är på bra humör så blir man glad även om man är trött och sliten.

Jag bör sova nu så jag ska gå och krypa ner i sängen få se om jag kan sova en stund innan nån av barnen vaknar, slänger in lite bilder också.

Några bilder från Marwins 2års kalas.

   
  


Och lite övriga bilder på älsklingarna (ni får ursäkta den trötta och slitna mamman på bilderna)
   
   
     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test