Fre-Lör-Sön-Mån

Nu så har jag lite tid över att skriva några rader.

I fredags klev jag upp kl 6, packade de vi skulle ha med oss och tog fram allt som behövdes. Väckte barnen och vi åt frukost, klädde på oss och åkte och hämtade mina småsyskon Evelina och Jimmy och sen begav vi oss till Tomteland.

Dom tyckte att de va jätte kul och Marwin va helt förvånad över att de fanns troll till att börja med men sen blev dom lite läskiga. Tomten träffade han också såklart, pysslade lite, åkte häst och släde mm.
De va -8 grader när vi kom men vet inte va de va under dagen men de va iaf inte alltför kallt.
Tomten och tomtemor gifte sej och de va jätte fint. Marwin satt på mina axlar så han skulle se nått och han satt helt still och kollade. Blev dock inga kort på just de för lagomt tills som kom så tog bateriet i telefonen slut. Har ju ingen riktig kamera tyvärr. Dagen va iaf lyckad!

Lördagen blev de inte mycke gjort, lite handling mot kvällen och china mat som vi tog med oss hem.

Söndagen hälsade vi på pappa/morfar och han sambo Inger, åkte vidare och handlade (igen), hem till sambons föräldrar för jag skulle skriva ut lite foton men de blev bara fel med skuggingarna eller också fel format så de gav jag upp. Vi fick lite fika och sen va de bara hem och lägga busarna. Kollade på bäck och åt lite ballerina pepparkakor och julmust.

Idag Måndag klev vi upp sent, åt frukost och gjorde oss i ordning och åkte upp på stan. Va in med fotona så dom är klara på fredag att hämtas så nu hoppas jag att dom blir bra. Sen kikade vi på leksaksaffären och på åhlens också innan vi åkte och pantade en massa flaskor och burkar som vi inte hade plats för. Köpte lite pepparkaksdeg också så de har jag och Marwin roat oss med en stund på eftermiddagen.
Barnen har duschat, busat massor i duschen så halva badrummet va blött men dom blev rena iaf =).
Byggt tågbana, myst framför julkalendern och sen har dom somnat skönt i sina sängar medans jag har kikat på tv.

Så endel har vi iaf gjort.

några bilder från tomteland. hinner inte lägga upp alla för de tar för lång tid =).
 
 
 

Papparkaksbak.

  

Självklart lär man ju smaka pepparkakorna och dricka lite julmust till =)



Nej nu ska jag ta å gå och sova lite så jag orkar med morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Emma

Men mys med tomteland ju :)

Saknaer er!! <3

2010-12-07 @ 08:38:47
URL: http://detendalediga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test