Onsdag.

När vi klev upp i morse va de -21 C här hemma. De är visserligen inte ett moln på himlen och solen skiner men de spelar ju ingen roll när de är så kallt. I skrivande stund har vi -18,6 C. Lite mildare men på tok för kallt för att vara ute och göra något.

De är hemskt när de är så kallt. Man lär klä på barnen så dom snudd på inte kan gå för att dom har så mycke kläder. Jag tillhör nog kategorin med dom som klär barnen för mycke. Jag själv är väldigt frusen och klär mej med massor med kläder om jag ska vara ute och de blir ju att jag gör lika med barnen utan att jag tänker på de. Dom fryser iaf inte och de är huvudsaken.

Har iaf kört Marwin till dagis så han får leka lite och då passade jag och Malissa på att svänga förbi Willys och köpa lite mjölk, bröd och välling på vägen hem. Ska klä på Malissa nu och sen åka och hämta Marwin igen, bara lämna och hämta, göra något medans han är där är ju meningslöst för de är ju bara 3 timmar och om man räknar med på och avklädning, blöjbyte och frukost/mellanmål och resan som tar till och från dagis så är de inte särskilt lång tid kvar. Men jag hoppas jag hittar ett jobb bara Malissa har fått dagisplats, när hon nu får någon vill säga. De är tydligen platsbrist i komunen och de va många barn som inte skulle få en plats i jan/feb/mars så jag hoppas inte att vi blir drabbade av de.

Föresten så trodde jag att de va torsdag i morse när jag vaknade, önsketänkande!



Kommentarer
Postat av: johanna

ååh vad fin header! :)

2010-12-08 @ 14:34:44
URL: http://jahts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test