Dag 22 - De här upprör mej

*All form av misshandel
*droger
*alkohol missbruk
*sånna som inte tar hand om sina barn utan låter dom fara illa på olika sätt
*folk som lägger sej i ens liv utan att dom har nån verklig anledning
*skitsnack
*folk som sårar bara för att de känns bra för dom
*uteliggare som inte har ett hem att gå till
*Föräldrar som inte har odentliga vinterkläder åt sina barn så dom får frysa och bli sjuka

De finns massor jag kan skriva men då skulle jag få hålla på i evigheter så jag sätter punk på listan där.

Men en av punkerna måste jag bara påpeka och de är de där med uteliggarna. Vi lever på 2010 snart 2011 och de finns fler uteliggare än nånsin. Härbergen (stavning?) är överfulla, vardrarhem är också fulla, dom hemlösa bor hos vänner, en natt här och en natt där för att minst sagt inte frysa ihjäl på vintern när de är så kallt.
Vart är sverige på väg?
Alla borde ha rätt att ha ett hem att gå till varje dag, nånstans med tak över huvudet och värme. Oavsett bakgrund ska dom ha rätt till ett hem! De finns dom som mycke väl kan få jobb och som mycke väl kan jobba och försörja sej själv men som lever på socialen för att de är bekvämt. Vissa får inge hjälp av socialen fast dom verkligen behöver de medans andra som jag sa nyss lever på deras bidrag för att de är bekvämt dom får minsan hjälp av dom. De är fel tycker jag. De är inte meningen att någon människa ska behöva leva på gatan, gå i samma kläder året runt, aldrig kunna duscha, frysa konstant på vintern när de som här kan sjunka till minus -30 grader. De är inte konstigt att många sånna använder droger och alkohol för att överleva. Dom känner inte hungern eller kylan lika väl och de gör att dom klarar av de. Jag har ingen som helst erfarenhet av droger men jag kan ju bara tänka mej att de är så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test