Utveckling.

Har ju glömt att skriva hur de gick på utvecklingssamtalet jag va på igår ang Marwin.

De gick bra iaf och jag tänkte skriva lite om vad de stod/sas.

Grovmotorik: Upplever att M inte har några som helst problem med motoriken utan rör sej obehindrat både ute och inne.
Han deltar i rörelsepass så länge vi inte sätter på "vårat" rörelseband som innehåller sång tillsammans med rörelser, då sätter jam sej ner och vägrar att delta.
När vi är ute bli M gärna skjutsad på cykel av någon av de äldre barnen. Just nu springer han ofta upp och ner från killen tillsammans med Oliver och Elias.

Finmotorik: Tycker om att bygga med klossar, stora och små, klarar att bygga torn av den. Leker mycke med både stora och små bilar. Äter med gaffel eller sked och hanterar de bra.

Språk: M härmar mycke nu, han upprepar mycket av de vi vuxna säger och hans språk har utvecklats otroligt mycke på kort tid. Han lär sej nya ord hela tiden och pratar hela tiden.

Begrepp och förståelse: M förstår vad vi säger och klarar av att ta enkla uppmaningar som han får.
Upplever att han förstår vad som händer kring honom.
Har sett att han är intresserad av lastbilar och traktorer, ja i stort sett alla stora fordon.

Socio-emotionell: just nu leker M mest med Oliver och Elias.
Han är alltid glad och possitiv på förskolan. Han har glimten i ögat.
M har otroligt fina egenskaper.
Blir aldrig några konflikter kring M.

Sen står de lite om vad dom gör på förskolan och hur dom gör vissa saker men de behöver jag inte skriva upp.

Måste säga att jag är riktigt stolt över min lilla kille, så duktig! Är så stolt över att han är just min pojk, att han är mitt barn och att jag får vara hans mamma. Är så lycklig över de!

Är lycklig över att vara Malissas mamma också såklart, lika bra att skriva de så de inte missförstås trotts att detta inlägget handlade om Marwin.

Nu blir de sängen. Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test