Morn Morn, Sömn är ämnet...

Min lilla plutt är snorig, nu när han vaknade hade han de utsmetat i typ hela ansiktet. Eftersom han hatar när man ska torka han i ansiktet så fick de bli ett bad. Nu sitter han och leker här på golvet och kikar lite på barnprogram samt tjålar en massa. Mammas kille är så duktig.

Jag känner mej mör i kroppen idag, känns som världens bakfylla eller att man har sovit i en vecka i streck.
De konstiga är att jag har
bara eller "bara" sovit 7 timmar i natt och de är ju inge ovanligt mycke eller så.
Men jag antar att jag är en sån som inte behöver så
många timmars sömn, räcker nog med 5 skulle jag tro.
Känner mej iaf piggast när jag sovit dom timmarna, mindre blir
jag trott och mer blir jag också trött och får ont i kroppe.
Jag såg nå program på tv förut och då pratade dom om sömnen.
 Alla behöver vi olika mycke sömn och vissa behöver bara 4 timmar medans andra 7.
Kan man inte somna direkt så ska man gå upp och göra nått så att man blir trött. Man skulle absolut inte ligga kvar i sängen och försöka tvinga sen att somna. Hjärnan kopplar ihop saker och ligger man och grubblar innan man somnar tex så gör hjärnan de till en vana och kopplar ihop grubbel med sängen. Man blir atomatiskt att grubbla då när man lägger sej. Låter kanske lite konstigt men jag tror faktist att de är så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test