Måndag...

Som ni kanske ser så blir de lite dåligt med uoodatering nu för tiden, mitt internet krånglar och sen har jag faktist inte haft nån som hellst lust att sitta vid datorn. Sover så dåligt om nätterna så jag är så trött om dagarna så usch. Mycke att tänka på å när jag ska sova tänker jag alltid på en massa saker och kan då inte somna. Får hoppas de blir bättre snart.

Marwin har sovit länge idag, somnade vid 20 tiden igår och sov till klockan va halv 11 på förmiddagen så de vart "sovmorgon". Eller sovmorgon för honom iaf, jag sover ju så dåligt så jag va vaken till och från från de att jag somnade strax efter 5 tiden i morse.

Sen kan jag inte sova ordentligt heller för jag har ju psoriasis och den hade varit borta i nästan 2 år och nu har den kommit tillbaka. De kliar och svider hela tiden och de hjälper inte att smörja in sej med dom salvorna jag har. Jag har känt mej stressad på senaste tiden och stress kan göra då att de blossar upp igen så de är antagligen därför jag har fått tillbaka de. Vet inte varför jag är stressad heller, kan vara stressad bara av att sitta hemma och kolla på tv, känner av stressen vad jag än gör fast de är lungt och jag igentligen inte behöver stressa. Antar att hjärtat och hjärnan går på högvarv endå. Jobbigt tycker jag. Ja nog om de nu..

Måste också säga STORT GRATTIS TILL SABINA OCH SAMUEL som ska få en liten till. Benjamin ska bli storebror =) Så himla kul. Önskar er all lycka till! =)

Nått syskon till Marwin ser de inte ut att bli än iaf men nångång hoppas jag på att han ska få bli storebror han också, de är ju så himla mysigt med barn och man får en glädje som man inte kan få av nå annat. Känslan att bli förälder är obeskrivlig och första sekunderna när jag fick upp Marwin på bröstet är overdeliga, de går inte att beskriva den känslan i ord. De va helt underbart och de va en sån enorm lycka samtidigt som jag hade stor sorg över allt annat som hänt. Jag grät och jag grät, han va bara så vacker, helt perfekt. Sen första tiden hemma va så mysig. Trotts mjölkstockning och att han "sög fel" så va de ändå mysigt. Vist kom de stunder när de va jobbigt också men då kollade jag bara på min lilla son och då kändes allt mycke bättre. Jag är så glad att jag har min lilla knodd, han gör livet mycke roligare och jag uppskattar småsaker mer nu än jag gjorde innan jag fick honom. Jag antar att jag har växt otroligt mycke som person sen jag fick barn och de tror jag alla gör oavsett ålder. Nu tex kan jag sitta hemma hela helgerna och inte göra någonting, bara ta de lungt och jag tycker att de är skönt. Förut hatade jag att bara vara hemma, de skulle hända nånting jämt. Mitt humör har också förändrats, jag blir inte irriterad och arg lika lätt, jag är glad oftare, ledsen, ja de händer att jag är de men de är nog alla ibland över olika saker. Jag antar att jag har funnit ett lugn innom mej som gjort att jag är den personen jag är idag och inte den jag var innan jag fick barn. Jag ser de som possitivt och idag mår jag mycke bättre än för ett år sedan. Att jag är "själv" är idag inget jag bryr mej om utan jag ser de som att jag är stark nog att klara av allting själv och inte behöver nån att luta mej emot jämt. Vist kommer de situationer när man känner att de vore skönt med lite avlastning och som de är nu å är ju marwin vid hans pappa varannan helg och då har jag tid att ta de lungt och ladda batterierna lite. Fick jag som jag ville så skulle marwin vara hemma med mej hela tiden och inte vara ifrån mej varannan helg men marwin behöver va med hans pappa ibland och jag behöver lite ensam tid så även om de är jobbigt att han är borta så är de bra för oss båda i längden.
Jag kan bara inte förstå att snart är han 1 år, tiden har gått så himla fort så de är inte klokt. Dagarna bara svichar förbi och de blir kväll direkt tycker jag, veckorna går, helgerna går. Och vips så har en månad gått, sen två och nu har 10e passerat och vi är inne på 11e.
 


 Marwin 2 timmar gammal

 
Marwin 10 månader och 7 dagar gammal  

De är verkligen sån skildnad, nu kan han sitta själv, krypa och gå med gåvagnen själv.
Han kan säga mamma och pappa, han har fått två tänder och äter vanlig mat.
Leker med en massa leksaker och ska hellst riva med allt man inte får röra =)
Sån skildnad de kan vara på några timmar och några månader.
De är roligt nu när han börjar kunna göra mer saker osv men jag saknar spädbarnstiden också,
den är så mysig!

Ne nu ska jag ta å lägga "lillhern" en stund få se om han vill sova lite. Somnar han ska jag också passa på att vila en stund för jag har sån huvudverk, ont i magen och är jätte trött efter nattens dåliga sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test