Dyngförkyld, suck..

Ja nu har jag varit sjuk sen i fredags kväll. Idag är de inge bättre heller, snarare sämre. de rinner ur ögonen så jag ser knappt nå. huvudverk, ont i bihålorna, tät i näsan, ont i lederna och allmänt trött. usch, de kliar i gommen också. Inge kul alls!
Så i helgen har de varit lungt vill jag lova. Igår hade niclas med sej marwin hem till hans mamma och pappa så jag fick vila i 2½ timme och de va verkligen beövligt kan jag lova! Tack så mycke sötnos!
Idag gick vi en sväng till dollar och handlade batterier och lampor för lampan på toan hade gått sönder. Sen åkte vi till coop extra och handlade lite. Lagade mat som idag bestod av ris, fläskfile och champinionsås.

Ris
Fläskfile
Hela Champinioner ( vanliga på burk)
Grädde
Mjölk
Paprikapulver
Honungsmarinad

Skär fläskfilen i lagomt tjocka bitar och lägg dom i marinaden en liten stund innan.
Sätt på riset, stek fläskfilen i lite smör tills den får fin färg. Skär dom hela champinionerna på mitten så att dom blir halva om dom är stora annars kan dom va hela.
Lägg dom i en kastrull med lite smör och bryn dom lite. Tillsätt setan två matskedar mjöl och rör om. Tillsätt sedan ca 2 dl grädde och 2 dl mjölk beroende på hur tjock man vill ha såsen. Krydda med paprikapulver.
Servera med lite grön sallad.
Underbart gott! (kan också tillsägga att de va de första maten niclas lagade åt oss, för länge sen, hihi)


Sen vilade vi lite, myster lite i sängen och de går faktist bra nu. Förut ville marwin absolut inte mysa nå i min säng. Han skulle sova i sin egen säng annar sov han inte. DOm ringde niclas från jobbet och frågade om han kunde jobba natt i natt så han jobbar nu. Han skulle igentligen jobba dag i morgon men jobbar natt i natt ist och sen dag tis-fre.
Nu leker marwin med sina leksaker på golvet och de är lego och leksaker i hela vardagsrumet. 
Han kollar på mej titt som tätt och flinar och skrattar hysteriskt och tycker att de är jätte kul.
Sen rynkar han på näsan och gör sin min son han har kommit på och de är bara så sött.
Jag smälter bara jag kollar på han när han gör så =)
Aj, va ont de gör i huvudet, och rinner ur ögonen så jag blir tolkig snart.
Näsan svider pga av all nässpray också. 

Kanske skriver mer sen när marwin har somnat. nu ska jag leka lite om jag orkar vill säga.
Inge kul att vara sjuk när man har en liten att passa och är själv. Usch va slut man blir.
Har ingen ork alls så de ska faktist bli skönt när marwin har somnat i kväll. 
Då ska jag passa på att vila lite. Och prata lite med sabina om hon är inne på msn.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test