Trötta tisdag..

Ja idag är de tisdag som de ser ut, jag ville verkligen inte gå upp när marwin vaknade idag. Gjorde lite välling åt han sen la jag mej en stund till. Eftersom han sover i vardagsrummet (pga att han sover dåligt med mej i sovrummet) så slog jag på tvn och la i lite leksaker i sängen och vips så fick jag sova en timme längre innan de va dags för blöjbyte. Han är så snäll och lättroad, han är nöjd om han får sitta i sängen med lite leksaker med tvn påslagen. De sägs ju att små barn inte ska kolla på tv för att de blir för mycke för dom att ta in men marwin sover bra och har aldrig haft nå problem med de heller. Dock har han krånglat några nätter nu när han ska sova. Eftersom vi har våra rutiner är jag noga med att följa dom för att vi ska få allt att fungera men dom måste ha blivit rubbade under helgerna som har varit när han har varit vid hans pappa om vart annat. Iaf så lägger jag han halv 8-8 och då ligger han i sin säng med en flaska välling, speldosan på och sen brukar han alltid somna själv. Men nu har jag inte ens fått lämna rummet utan att han har skrikit rakt ut. Provae i förrgår att lägga han i min säng så jag kunde ligga bredvid han men då vägrade han somna. Igår gjorde jag samma sak och då somnade han men vaknade 5 minuter efter att jag gått därifrån. efter lite krångel la jag ner han i sängen som vanligt igen och då somnade han tillslut. Han ska helt enkelt ligga i sin egen säng och sova så jag antar att han sover bättre då. Han har sovit i sin egen säng sen han va 2 månader och ätit vällingen och somnat själv sen han va strax över 4 månader. Så han är duktig min lilla knodd och vet att våra rutiner fungerar bra. Barn behvöver rutiner enligt mej.
Måste vara en speciell lite en jag har, ja lite speciell är han ju då ha är född på skottdagen den 29/2 men han är så otroligt lugn och snäll jämt, nästan aldrig ledsen (såvidare att han inte gjort illa sej eller har ont), han kan leka själv i flera timmar bara han får lite mat i magen imellan åt.
Anledningen till våra rutiner är att jag ska hinna få lite egentid och de fungerar för de mästa bra och han somnar inne i sovrummet sen bär jag ut han i vardagsrummet när jag lägger mej så får vi båda sova. Eller han får iaf sova, jag har lite svårt med de..

Han har lärt sen att gå med gåvagnen och gåbilen med en hand bara, i den andra har han nämligen hans snutte som förövrigt består av en RAGGSOCKA. Han har den med sej jämt, antingen en brun eller blå. Har han tappat den så letar han på den på en gång och när han vaknar och står upp i sängen har han raggsockan i handen, när han äter, när han leker, ja hela tiden och man får inte ta den ifrån han för då blir han arg. Han är för go min lilla knoddis =)

Måste diska idag, de är inte mycke men de ska göras och de är tråkigt, sen skulle jag behöva plocka ihop här hemma men jag har ingen som hellst lust å ingen ork heller för den delen. Är jätte trött och har sovit dåligt länge nu så energin är inte på topp direkt.

Ne men jag lär väl göra nån nytta iaf, suck...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test