Nu ni..

.. är mia tillbaka i bloggandet efter några dagars sjukdom. Är dock inte helt frisk då näsan är tät än. De kan vara pga att jag har använt nässpray nu i några dagar men får hoppas att de inte är de och att de bara är förkylningstäppa. Jag har nämligen varit beroende av nässpray förut och de är inger jag vill bli igen. Och då kanske ni undrar, "beroende av nässpray kan man väl inte bli?". - Jo de kan man om man använder de dagligen nog länge så blir man totalt igensatt om man inte använder de hela tiden. Jag som hatar att vara tät i näsan fortsatte alltså använda nässpray ist för att vara tät i näsan några dagar och sluta med de. Hade jag gjort ett upehåll på några dagar som sagt hade de släpt av sej själv men de va för "jobbigt". Alla vet väl hur de är å sova med tät näsa? INTE kul!
Ne nog om tät näsa och nässpray, haha..

Förövrigt halvligger jag i sängen nu och klockan är snart halv 7 bara. De va nämligen så att när klockan slog 22 igår så va de nån liten mia som sov som en björn som gått i ide. Redan kl 22. De ni, de händer inte ofta. Nackdelen va ju att jag vaknade kl 02 i natt men då gav jag mej 17 på att jag skulle somna om och till slut gjorde jag de. Tog inte alltför lång tid heller vilket jag tyckte kändes skönt. Marwin vaknade vid halv 6 så jag bytte blöja och gav han välle så han somnade om direkt. Nu ligger han och har de varmt och skönt i hans resesäng. Han sover nämligen MYCKE bättre i den så då ser jag absolut ingen anldening till att han inte ska få sova i den pga att de är en "resesäng". Jag tycker att man lika gärna kan kalla de "extra säng"  eller något för de är inte alla som har dom enbart när dom ska ut och resa. Han sover iaf gott nu och de bör nog jag också göra. Åtminstonde en timme till skulle vara skönt men jag va ju tvungen å kika om benji hade blivit nå bättre. Får verkligen hoppas att han blir bra igen snart så vi kan åka och bada. Men lagomt till han blir frisk blir väl sabina eller marwin sjuka, de skulle inte förvåna mej precis. Får iaf hoppas dom klarar sej så vi kommer iväg till badhuset nån dag.

Så va händer idag då? Städa? Nja, skulle behövas men vet inte om jag har sån stor lust eller ork idag.
Skulle behöva vika in tvätten också då vi tvättade i förrgår. Tog mej faktist ner till tvättstugan trotts att jag va jätte sjuk! duktiga jag . Men de är ju så jäkla tråkigt å vika tvätt men jag antar att de inte viker in sej själv så då blir den liggandes där och de vill jag inte så jag får nog ta tag i de.
hm mer då. Laga mat, diska, leka och busa med marwin, ja de vanliga med andra ord.
Skulle behöva ut och gå lite också men de är ju så tråkigt at gå själv så bara sabina med familj kommer hem från teneriffa så ska jag och sabina börja gå varje dag. Givetvis så blir ju småttingarna med också. Så kan vi ju hoppas at något kilo rasar av iaf. haha.. =) De skulle lixom inte skada för min del direkt..

Kom på nu att jag självklart missade andra avenyn igår så de ska jag kika på nu. hehe..

Förövrigt är jag på bra humör idag, känner lyckan spira innom mej.
Känner mej på topp trotts näsan.
wiiii =) haha..
Ne nu ska jag kika på andra avenyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test