Lördag..

Somnade strax efter 6 o morse. Självklart så när jag skulle gå och lägga mej så började de en film som jag va tvungen å se. Den handlade om tvätterier i Irland förr i tiden som drevs av nunnor. Unga kvinnor som fött barn hamnade där. Adoptionsbyrån hämtade barnet direkt när de var fött och kvinnan hanmnade på tvätteriet. Dom hade en sovsal där sängarna var uppradade, endast en klänning att ha på dagarna och när dom skulle byta om till nattlinne fick dom trä de över klänningen så att dom inte visade sej nakna. Kvinnorna fick heller inte prata med varandra eller någon utomstående då straffades dom med hårda slag med en läder rem. Dom fyra flickor man mäst fick följa var intressanta. Två av dom hade fått barn och som jag precis skrev tog barnen ifrån dom redan vid födseln. Så småning kommer ena flickans bror och hämtar henne så hon får åka "hem". De va enbart någon släkting som fick hämta dom och eftersom dom hade "syndat" enligt föräldrar så hämtades dom flästa aldrig. En annan an flickorn hamnar på ett mentalsjukhus (en av dom som hade barn) för nunnorna ansåg att hon va sinnessjuk, hon dör efter några år pga annorexi. Dom sista tv flickorna som de handlade om lyckas rymma från tvätteriet som var inhängnat område. Dom stal nyckels och hotade en av nunnorna så dom kommer därifrån. flickorna och dom kommer aldrig tillbaka till tvätteriet. Den ena flickan slutar som frisör och den andra komer jag tyvärr inte ihåg. Hon hittade iaf sin son 33 år efter att han tagits ifrån henne.

De va en fruktansvärd film som jag fastnade för, därför anledningen till att de blev så sent i morse. Filmen slutade 05.40.
De stor även att under tiden tvätterierna var igång va de äver 30 000 kvinnor som hamnade där.

Är glad att nå sånt inte finns här! Jag skulle bli förkrossad om någon hade tagit mitt barn och adopterat bort de.
Nu ska vi plocka lite här hemma..
De kräksnöar ute by the way.. Trökigt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test