Barn ska få vara barn..

Nu sitter jag och kikar lite på internet samtidigt som jag småglor på filmen som går på 4an. Mamma och min lillasyster evelina har varit här en sväng. Vi fikade lite och sen hjälpte mamma mej med sängen för de va några plankor som behövdes skruvas fast och jag hade ingen skruvdragare. Sen hjälpte hon mej att flytta bokhyllan så nu har jag möblerat om lite. Tycker faktist att de blev riktigt bra. Nu återstår bara att sortera alla marwins leksaker, han har dom i vardagsrummet då de är enda stället där de får plats med alla. Ska iaf sortera och plocka ihop de för de ser så rörigt ut och jag hatar när de ser rörigt ut. Men de är en sån där sak man får vänja sej vid när barnen är små, dom måste ju få vara barn, leka med leksaker, riva och slita med saker, lorta ner sej, smaka på olika saker mm. De tillhör barndommen och de ska vara så. Tycker synd om dom barnen som inte får göra nånting, allt ska vara kliniskt rent jämt mm, de är väl inget barn som vill ha de så. Dom måste få utvecklas och utforska saker. Barn ska vara barn!

Nu ska jag sortera lite =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test