"Nyss" klivit upp =)

Nu har vi klivit upp och klockan är strax efter 9. Igår kväll kom Marwin hem och de verkade inte vara nå större fel. Han åt och somnade som vanligt.
När klockan va runt 23 så vaknade han och va jätte ledsen, skrek lite över en timme innan han somnade och han va jätte snorig och jag tror att han hade magknip för magen blev stenhård och han drog ihop sej. Precis som han brukar göra när han har magknip. Han knölade iaf och soc nästan ingenting natten mellan söndag och måndag.
Sen igår på dagen va han jätte kinkig, snorig och hostar. Toka näsan får man ju absolut inte göra, de är förbjudet område och han blir jätte arg!
Han somnade igår kväll strax efter 20 tiden som vanligt och sov hela natten trotts att han är jätte snorig.
Jag lägger han i hans säng och ger han flaskan sen går jag ut därifrån och han somnar helt själv, så duktig min lilla gubbe. Han sover heller inte mer än 10 minuter på eftermiddagarna heller vilket är jätte bra. Han sover mycke bättre på nätterna nu så de kommer jag fortsätta köra med.

Sen funderar jag om han är känslig mot katter. Vi har en katt men han reagerar inte på den, kanske för att den jämt är ute och bara är in när den äter. Men vi va hem till niclas i söndags en sväng och han har en innekatt. Kan de ha varit därför han vart snorig eller va de bara förkylningen som kom igen?
De kan ju vara så att han reagerar när de är innekatter då de alltid blir mycke mer hår och de blir mer konsentrerat än om de är en utekatt.
Jag ska prata med bvc och höra vad dom säger, kanske är de lika bra att göra ett test och kolla så man vet säkert.
Jag själv va känslig när jag va liten och jag fick också utslag som kliade så de är ju inte omöjligt att han är känslig han också.



Jag själv har fått nå utslag på armen som kliar, de går från armen och ut på ryggen. De ser ut som knottbett ungefär men de är de såklart inte. Har haft de där ett bra tag nu och dom verkar inte försvinna. Sen håller min soriasis (stavas de så?)
på att komma tillbaka. Jag har haft de i armvecken, armarna och ryggen men för ca 2 år sedan började de försvinna och har varit borta sen dess. Läkarna tror att de har gått in i lederna ist som de i vissa fall kan göra. De kliar fortfarande och nu visar de lite rodnad i armvecken oh kliar så jag använder alla dom där salvorna som jag ska använda till de. Jag har för övrigt väldigt torr hud så de är bara att smörja in sej ordentligt efter man har duchat om dagarna.
Dock smittar inget av de här som tur är så marwin får de inte utan de är inviduellt och bara jag som har just de här.
De kan alltså inte smitta via närkontakt eller hud mot hud kontakt!
Ska nog kanske gå och kolla upp de igen så dom får skriva ut nya salvor för dom börjar sina nu.

Solen skiner iaf idag och de är kul, man blir lite piggare. Även om jag gillar hösten och vintern så får solen gärna skina på dagarna =) Så idag ska vi ta en promenad. Har föresten fixat åkpåsen åt marwin nu, han fick ta den som jag och syrran hade när vi va små. En röd med fårskin eller vad de nu heter. Den passar iaf till vagnen, den är varm och de är lite kul när vi har haft den när vi va små också så den får han ha i vinter. Den dög gott å väl då jag tycker att de är fruktansvärt onödigt att köpa en ny när han kan ha den som de inte är några som helst fel på.
Sen finns de ju sånna som tycker att "min unge ska minsan ha allt helt nytt" men sån är inte jag. De finns mycke som man inte alls behöver köpa helt nytt och jag prioriterar ju inte min son sämre för att han inte får allting helt nytt.
Självklart finns många saker som jag köper helt nytt en de finns även endel som inte är nytt och de fungerar precis lika bra! De blev bra i vagnen iaf och jag är nöjd, de är huvudsaken. Vad andra sen säger och tycker, ja de är upp till dom =)

Nehepp, nu ska jag ta en dusch och klä på mej och marwin sen ta en promenad ner på byn tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test