Fredag, lördag, söndag...

I fredags träffade vi min faster och hennes familj, riktigt trevligt.
I går, lördag kom niclas hit runt 11 tiden och då packade vi in oss i bilen och begav oss till kopparberg.
Gick och kikade lite, handlade lite godis och en söt t-shirt åt marwin.
Marwin fick även ett sött gosedjur av niclas som han vann =)
Men en sak förstår jag inte, varför ska de vara uppförsbackar överallt? De är ju så tungt å gå med barnvagn när de lutar uppför. Men som tur va hade jag ju niclas med sej som självklart erbjöd sej att köra =) hihi..
Så söta så båda två =)




När vi kom hem handlade vi lite och jag lagade mat medans niclas lekte med marwin.
Maten bestod av smördegsinbakad fläskfile med klyftpotatis, beasås och sallad.

Skär fläskfilén i bitar, ca 4-5 cm tjocka, krydda och bryn dom tills dom fårr en fin färg (jag kryddade med salt, svartpeppar, kött&grillkrydda och paprikapulver). Den ska inte var klar utan bara å en yta.
Låt smördegen va tinad för den är lättare att jobba med då.
Bred på "smörgåspålägg" på ena sidan på smördegen.
smördegen ska vara utbakad, finns färdiga plattor att köpa som finns i frysdisken.
"smörgåspålägget" anväde jag mej av en kantarellost men de går lika bra med vitlök, gräslök eller vad de nu finns för ostar. Ta den du tycker bäst om.
Linda in en bit fläskfilé i smördegen med den sidan med ost innåt mot fläskfilén.
Lägg i en form eller på en plåt och pensla med ett vispat ägg.
Ställ i mitten av ugnen som ska stå på 200 grader ca i 20 minuter.

Serveras med beasås, klyftpotatis och sallad.
mm, smaskens=)

Detta är inte mitt egna recept utan de har jag fått av en gammal kompis som lagade de åt mej förut.
Tack thomas jansson =)

Nu ska jag se klart på reprisen av idol, haha =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test