Glader =)

Har nyss pratat med en om hur de blir med lägenheten och jag kan säga att jag är på riktigt bra humör nu. De säger väl allt i stort sett =)
De är en 2a, nyrenoverad, ljus och fin som jag vill ha. De finns badkar[!], ballkong och persienner (har inte de nu).
Den är inte så stor men den räcker åt oss så länge. Kommer trivas jätte bra där, de vet jag.
De enda som är lite negativt är att den är på 3e våningen och de inte finns någon hiss men de har jag redan löst med hjälpa av att vagnen får stå i källaren i förådet. De går bra och de funkar. De finns många som har de och sen finns de många som tycker att man är totalt galen som har de men vet ni vad. Vi har alla ett val och vi gör alla som vi själva tycker.
För min del går de iaf bra.
Jag älskar verkligen den där lägenheten, helt perfekt trotts att den inte är så stor.

Så när vi flyttar så ska jag ha ett annat köksbord, har ett runt/ovalt nu och jag ska ha ett fyrkantigt, hatar runda och ovala bord. De får bli min morbrors gamla bord så länge men med en enfärgad grå eller svart lite längre duk på och sen två vita löpare och svarta tabletter[?] eller vad de heter/stavas.

Sen måste jag införskaffa mej en annan säng, vill ha en med vit sänggavel, vanlig dubbelsäng.
Sen ska jag ha en annan soffa förhoppningsvis för min vita tygsoffa är inte den bästa att ha när man har småbarn, får tvätta stup i kvarten tycker jag. En annan bokhylla blir de nog också, får se om jag tar pappa och deras bokhylla då dom också flyttar i oktober och inte får plats med den. De tråkiga är då att den är inte vit och kommer då inte passa in särskilt bra i min stil som jag har tänkt mej. Den här lägenheten har bra grunder så jag kan få den som jag har tänkt att jag vill ha den. De kommer nog säkert ta lite tid men de har jag ju tid med då jag är mammaledig ett bra tag till.
Den kommer iaf bli precis som jag vill ha den när jag är klar med den.
Behövr nya köksgardiner också, vita eller lite cremfärgade vill jag ha, vardagsrummet vill jag också ha i nå liknande färg, kanske tar dom jag har i sovrummet nu[?] får se hur jag gör med de. Sovrummet behöver isf nya gardiner.
Massa ramar i olika storlekar ska inhandlas, vita ramar vill jag ha. Dom ska stå på en tavelhylla ovanför sängen och fotografierna som ska vara i dom ska vara på min son och i svartvit eller sepia då jag tycker att de är så fint.

ja de va lite om hur jag vill ha de=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test