Middagen idag..

Tänkte att jag skulle berätta vad vi har ätit idag, eller jag rättare sagt.


Kycklingfilé, stek och krydda efter smak (jag blandade, paprikapulver, salt, svartpeppar, kycklingkrydda och vitlökspulver).
Skär röd, gul och grön paprika, färska champinioner, rödlök, zuccini, brokoli
i ganska stora bitar och lägg i en ugnsform, krydda med salt och peppar.

Ställ grönsakerna i ugnen på 220-225 grader
Till de serverar jag potatisgratäng: skala och skiva potatisen, lägg den i en ugnsform. (skär lök i små bitar och lägg i om så önskas) häll på grädde salt, peppar och vitlökspulver
Vissa vill även ha ströbröd och/eller ost på.
Låt stå i ugnen tills potatisen är klar.
Går bra att ha inne samtidigt som grönsakerna så när gratängen är klar är oftast grönsakerna klara beroende på hur bra ugn man har. Grönsakerna kan bli klara lite före beroende på ugnen som sagt.

Eller så köper ni färdig potatisgratäng =)
Servera med holandiesås (eller vilken ni gillar) och tzatsiki

Riktigt gott och enkelt, men dock ingen för dej som är jätte hungrig och ska laga mat då de tar sin lilla tid.
'

Satt och fipplade lite och gjorde om den här bilden, så fin min son är[!], helt perfekt är han!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test