Måndag...

Igår vart de inte så mycke gjort, Marwin va vid mamma/mormor några timmar på eftermiddagen och då passade jag oh niclas på att åka till linde och käka. Då kanske ni undrar varför åka så långt[?], ja de är god mat där och sen hade vi inge annat för oss. Efter de så åkte vi hem till niclas och han tvättade lite sen hämtade vi upp marwin vid mormor och när vi kom hem satt jag men med en kopp capuccino, dock inte varm eftersom jag hade massa vaniljglass med krossad choklad i. De blir ungefär som en milkshake eftersom glasen smälter när man häller i den i den varma capuccinon, Jätte gott iaf =)
Jag kollade på Andra Avenyn, reprisen som går klockan 22 på stv24 eftersom jag inte han se de klockan 20. Japp, jag har följt de sen de började och sett varenda avsnitt, haha..
Sen skulle vi kolla på en film men vi såg kanske max 20 minuter av den sen gav vi upp. Den va skitkass verkligen.

Nu har vi iaf precis klivit upp, Marwin ligger som vanlig på täcket och leker med hans leksaker. Nu går de bra att han ligger på golver och leker men förut gick de inte mer än 5 minuter. Han låg igår på täcket i vardagsrummet men han har börjat åla nu så han tog sej ända ut i köket själv, MEN han ålar baklänges, ser lite kul ut faktist =) Sötnosen min!

Idag ska jag göra lunch, vet inte riktigt vad jag ska kalla de men de är :

Skär kassler i lagom tjocka skivor, lägg dom i en ugnsform.
Ta antingen hela annanasringar eller krossad annanas (jag föredrar hela ringar) och lägg dom uppepå kasslern.
Blanda grädde, ketchup, salt och svartpeppar (mycke eller lite beroende på hur starkt man vill ha de) och häll över de över kasslern.
In i ugnen på 200 grader i ca 15-20 minuter. De syns när den är klar då den har fått lite färg om man säger.
Servera de med antingen ris eller potatis och sallad till.

Sen har jag ett till recept som är ungefär lika:

koka ris. Skär kasslern och steker i pannan med lite smör. Ta sen en bunke och häll i riset i, skär annans i små bitar. Blanda matlagningsgrädde och cremefraich, man kan hälla ner spaat från annansen och lite grillkrydda om man vill.  Varvar kassel och ris blandningen sen är det bara på med riven ost och in

i ugnen på 180-200 grader i ca 20 min.
Serveras med sallad till.

Båda recepten är goda och enkla och har man småbarn som också ska äta så är de en bra maträtt då de inte är särskilt starkt. Marwin kan äta de och de är inte för starkt eller salt för honom.

Jag föredrar att göra egen barnmat då han tycker mycke bättre om de än den färdiga barnmaten. De fungerar bra i våran familj och de tar inte särskilt lång tid att göra egen heller. Jag förstår att Marwin tycker bättre om hemalagad mat för barnmaten är inte särskilt god. Visst finns de endel som är goda men många av dom smakar verkligen inte gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test