God Morgon!

Nu sitter jag här så här tidigt, marwin ligger på govlet och leker lite och jag äter en god och stadig frukost som består av: ett glas äppel yuice, ett glas lättmjölk, en smörgås med skinkost, en skål med fil och start samt en appelsin.
En stadig frukost bidrar till att man inte blir hungrig lika fort, man blir piggare, magen och kroppen får energi och mår i sin tur bättre. Så försök att äta en stadig frukost varje dag, de tjänar du på i längden (ja, jag vet. jag är själv dålig på de men jag försöker iaf).

Anledningen till att jag igentligen är vaken nu är för att jag va tvungen att påminna en viss herre att han skulle sätta en lapp på dörren så att han kommer ihåg att ta med sej vatten till jobbet vilket han alltid glömmer fast jag påminner han 5 minuter innan han ska åka. Detta leder till att han bli törstig under jobbtiden som är mellan 12-13 timmar och de medför också trötthet. Alla vet att man blir väldigt trött om man inte dricker tillräkligt och även huvudverk kan förekomma.
Så nu hoppas vi på att han kommer ihåg de =)

De känns ganska skönt att vara vaken så tidigt idag, de händer väldigt sällan att vi kliver upp före 9 och även om klockan är efter 9 så brukar jag vara jätte trött och inte alls utvilad. I natt somnade jag inte förre runt halv 4 pga att jag såklart inte kunde slita mej från telefonen som vanligt varannan vecka men jag är utvilad för de. Inte ett dugg trött och de är så skönt för en gångs skull. Sömnen är väldigt viktig men jag och många andra har samma problem, vi kan inte somna. De är många nätter jag ligger vaken, vrider och vänder på mej ca tusen gånger. Man är jätte trött och orkar inte hålla ögonen öppna men man somnar iaf inte. Man tänker på en massa saker som man kanske oroar sej över, eller så kanske man ligger och tänker på vad man ska göra nästa dag, om de är något speciellt man vill göra eller förändra kanske de upptar ens tankar så att man inte kan somna. Jag är sån jag att jag har alldeles för mycke att tänka på när jag ska sova. Ibland är de saker som oroar mej, inbland ligger jag och funderar och drömmer hur jag vill ha saker och ting. Detta medför att man blir jätte trött och orkeslös. Många menar på att man ska dricka kaffe så piggnar man till men jag dricker inte kaffe, däremot capuccino men de upplever inte jag att jag blir så mycke piggare av. Så när jag är som tröttast så brukar jag gå ut en sväng och få lite frisk luft, de brukar hjälpa lite.

Sen kan jag säja som så här att jag har varit själv i exakt 1 år och 16 dagar nu, de har medfört mycke i itt liv.
Både sorg och glädje. Jag har gått igenom mycke och de har jag gjort helt själv.
Jag tänker inte gå in på allt just nu men jag kan säga att allt jag har gått igenom har gjort mej till den starka person jag är idag. Hade inte detta hänt hade jag inte heller lärt mej saker som jag har lärt mej, jag hade heller aldrig fått uppleva allt underbart med min son. Vist had ejag fått uppleva en massa underbart men som ensamstående tror jag att man får en annan relation till barnet/barnen. Man är med dom jämt och de finns ingen som byter av en när de är jobbiga stunder.
Vist har de kommit stunder när de har varit jätte jobbigt men dom kompenseras med alla underbara och roliga stunder.
De är många fler stunder som är bra än dåliga och jobbiga så när dom jobbiga stunderna kommer får man tänka på att:
De är en jobbig stund nu men efter alla jobbiga stunder kommer de bättre stunder, med glädje och roligheter. De får mej att klara av dom jobbiga stunderna. De finns dagar när min som är på dåligt humör och ingenting duger, dom dagarna när han är sjuk och man inte har sovit på flera dygn men då vet man att snart en dag, kanske i morgon är han sitt glada go jag igen och då kan man fortsätta njuta av livet, gosa och busa, se hans underbara leénde och höra hans skratt.
Så jag har lärt mej att se de ljusa i de mörka dagarna. Man växer som person när man får barn och de tror jag man gör oavsett ålder och mognad. De är något bra i ens liv och man ska vara glad över de. Jag tänker ofta på hur lyckligt lottad jag är som verkligen har fått en son för de finns så många underbara människor där ute i världen som inte kan få barn eller som gör försök efter försök och de bara går åt skogen varenda gång. Jag vet inte hur de är riktigt men jag vet hur jag kände när vi försökte bli med barn och de tog ett halvår. De va ingen rolig känsla så jag skänker er alla som försöker en tanke. Ge inte upp! En vacker dag blir de eran tur också. Jag tror på att de finns en mening med allt som händer, kanske är de inte rätt tillfälle ibland och då går de helt enkelt inte. När de rätta tillfället kommer går allt som på räls och de mästa löser sej. De tror jag på.

Ne nu har jag skrivit en långt inlägg, säkert en massa svammel men men =)
God morgon iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test