De blev inge god natt än iaf =)

Satt och kikade lite på nätet, hamnade på en blogg och ett inlägg där rörde mej oerhört mycke.

Jag förstår inte att de finns så många som tar en graviditet förgivet och att många tänker som så att: vi skyddar oss inte, blir jag gravid är de bara gör abort!
Jag har själv varit med om både ett missfall och en abort som jag ångrar nå så fruktansvärt mycke och vet precis vad de handlar om.
Jag har en son nu men jag skulle aldrig ta för givet att jag blir med barn om jag inte skyddar mej. De finns så många par som försöker månad efter månad, år efter år och de iaf inte går.
Sen finns de många som bara resonerar att blir jag gravid så gör jag en abort. Dom vet nog inte vad de innebär både fysiskt och psykiskt.

Jag säger ingenting om att de många gånger blir så att man väljer en abort för barnets bästa eller om man absolut inte kan ta hand om ett barn men om man vet att man inte har någon möjlighet varför inte skydda sej då?
Vist de kan hända att man blir gravid endå trotts skydd men skyddar man sej har man iaf gjort något för att försöka förhindra en ofrivillig graviditet.

De är faktist ett barn man väljer att ta bort så jag tycker att man ska tänka igenom de väldigt noga innan man gör något.
Se till att skydda sej om man inte vill bli gravid så slipper de bli en massa ofrivilliga graviditeter och aborter.

De kanske är svårt för dom som inte har barn att förstå men vi som har barn och dom som har mist barn vet precis vad de är jag pratar om (finns väl även andra som vet vad jag pratar om). Men dom förstår nog mer mina tankar.

Marwin är mitt allt och jag älskar honom över allt annat, jag vet vad jag gick miste om när jag tog de hemska beslutet förut och usch säger jag bara. Ett barn ger så mycke, bara ett leénde gör mej helt varm innombords.
Vist, de kan va jobbigt ibland men de är värt varenda sekund endå, de är fler bra och underbara stunder än jobbiga stunder (iaf för min del) så de är helt klart värt de.

Men som sagt, alla är vi olika och de här är mina åsikter och tankar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test