-~*~-...Marwin...-~*~-

Nu har marwin ätit, en hel burk med barnmat åt han, sen åt han en skål med päronyogurt som efterrätt. Han älskar den yogurten och tycker mycke bättre om den än barnmatsdesärerna, stavs kanske inte så, haha.
Han tycker mycke bättre om päron yoggis iaf.
Han har heller inte sovit nånting nu på eftermiddagen och är inte så trött heller än som tur är.
De går faktist frammåt med hans sovrutiner nu vilket jag är så glad för =)
Mammas skruttunge är så duktig. Glad har han varit hela dagen idag också och springer med full fart i gåstolen.
Kryper gör han inte än men han kan snurra runt hur lätt som hellst från rygg till mage och tvärt om, sen ålar han sen så att han kan komma åt leksakerna så lägger man leksaker i fotändan så vänder han sej så att han kan ta dom.
Så sött men ack så arg han blir ibland. Han gillar inte att ligga ner men jag försöker sysselsätta han när han ligger p golvet och då går de lite bättre =)

Han börjar bli så stor nu, snart 7 månader eller va de 7 veckor? nedå han blir 7 månader men de känns som 7 veckor ungefär. Tiden går ju så fort så de gäller att ta vara på den lilla tiden man har med dom när dom är små för de dröjer inte förren dom är stora. Stöddiga tonnåringar som gör precis tvärt emot vad man säger och som ska prova allt.
Ja jag vet själv hur jag va i tonnåren och jag kan ju säga att ibland funderar man på varför man va som man va egentligen. Men man provade väl på de mästa, dock va jag ingen sån som provade droger, cigaretter och sådant som tur va[!] tycker jag..
Jag säger ju inte att jag va guds bästa barn och inte gjorde nånting för vist hade man saker för sej.
Va ute sent på nätterna, en å annan klunk med alkohol slank väl ner men jag kan inte komma på nå värre saker jag har gjort. Vist, jag lyssnade inte så bra på mina föräldrar jämt men de vet jag att jag inte va ensam om.

Ja de va inte så länge sen man va tonnåring själv och snart är våra egna barn i den åldern.
Så ta vara på småbarnstiden för den går inte att ta igen, missar man den har man missat något för livet!


Nu ska jag leka lite med min underbara son..


Kommentarer
Postat av: Emma

Kul att du läser :) hihi!

Bra att de börjar lösa sig med sömnlösheten du.. :) Kommer väl ev. ner snart :) hihihi!!!! Då blire Nisses.. :) Ja då må ja ju vänta tills ja får lön i vilket fall så .. haha.Puss

2008-09-16 @ 18:45:33
URL: http://ploom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test