Lördag eftermiddag..

Redan eftermiddag och snart slut på den här dagen också. Suck, va tiden går fort.
Vi har iaf varit och hälsat på min faster med familj som bor någon minut härifrån bara. Fikade lite, saft och bulle. mmm =)
Axel 10 och Olle 6 (mina goa kusiner)  lekte med Marwin och Axel är så gullig mot honom. Han har bra hand med barn. Jisses, tyckte inte de va länge sen han va nyfödd och jag brukade sitta barnvakt åt honom och nu är han 10 år. Ja va tiden går fort. Dröjer inte förren Marwin är där han heller om tiden ska springa iväg så här fort i fortsättningen.
Sen handlade vi lite på hemvägen och ikväll blir de potatisgratäng och sen blir de vad man nu ska kalla de[?] de är iaf stimlat kött, kycklingbitar och wookgrönsaker sen beasås till de. Riktigt gott..



Strimlat kött (går bra med de man gillar bäst)
Kycklingbitar (jag föredrar salladskyckling)
Wookgrönsaker classic
beasås
potatis
grädde
lök

Skala och skär potatisen i skivor, skär löken i småbitar. Varva potatis och lök och avsluta med potatis. Krydda med salt, peppar och vitlök (om man gillar de), häll på grädden och lät stå i ugnen på 200 grader tills den är klar.
Stek köttet och kycklingen, krydda med kycklingkrydda, paprikapulver, vitpeppar och lite sweetchillisås (inge starkt om barn ska äta de) servera med beasås.

Enkelt och gott, mitt egna recept =)

Ikväll ska vi kika på stjärnor på is och bara ta de lungt. I morgon ska vi med min faster och mina kusiner och hälsa på pappa/morfar. Sen på kvällen vet jag inte vad de blir.

Sen måste jag bara säga att Sofies kommentar i förra inlägget va klockren. hihi..
Så sant som de va skrivet. Tur de finns några smarta barn här i världen iaf =)
Vi måste ses nån dag för nu var de allt för länge sen!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja det måste vi göra!

Hoppas ni får en trevlig kväll!!

2008-12-06 @ 16:46:38
Postat av: Fanny

Ja han går om han har nått att hålla i, det har han gjort ett tag nu. Annars så blir han lite feg och sätter sig efter en stund, när han kommer på att han står utan att hålla i sig! :-) Skrutten....

Går Marwin än då??

2008-12-06 @ 18:46:41
Postat av: Hanna

ja de är väl de, hihi..hoppas ni får en mysig lördagkväll!

2008-12-06 @ 19:58:10
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test