Fredag...

Har varken kunnat blogga eller kolla nå annat på internet nu den senaste veckan då de är nå fel på mitt internet. De tar typ 5 minuter för en sida att ladda om den ens laddar så man kommer in. Kommer man väl int på sidan så går allt så segt och bara hälften av sakerna visas. Bra drygt!

I veckan har de väl inte hänt så mycke, köpt dom sista julklapparna (förutom åt syrran och jens som jag inte vet nå vad jag ska köpa åt) sen är de väl de vanliga, lagat mat, kan lägga in två recept iaf och marwin tyckte att de va jätte gott.

De ena är köttbullsgryta med potatis.

Köttbullar
mörötter
lök
cream fraiche
tomat
potatis

Sätt först på vattnet till potatisen. Skala och skär morötterna i stavar. Löken ska skalas och skäras i ganska stora bitar.
Stek köttbullarna och häll sedan i morötterna och löken, bryn lite och tillsätt därefter cream fraichen. Skär en stor tomat i småbitar och tillsätt de i grytan och lite salt och svartpeppar. Låt koka tills morötterna är mjuka.
Serveras med potatis.

Kålpudding och potatis.

Vitkål
fläskfärs
ris
grädde
potatis

Sätt på potatis och ris. Skär sedan vitkålen i bitar och bryn den med lite sirap, lägg hälften längst ner i botten på en ugnsform. Bryn fläskfärsen och krydda med lite svartpeppar och salt.
Blanda ris och fläskfärsen och lägg de över vitkålen avsluta med ett lager vitkål uppe på. Häll på grädde och låt stå i ugnen på 200 grader tills grädden har sugits upp nästan helt. Serveras med potatis.


De tycker vi är gott iaf.

Nu sitter jag vid syrran, väntar på att niclas och jens ska sluta jobbet för då ska vi åka till mamma och äta tårta och fika för min lillebror fyllde 7 år i onsdags.

Ne nu har jag inte tid å sitta här, får hoppas min dator fungerar snart igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test