En hemsk vecka! =(

Den senaste veckan har inte varit kul. De började förra tisdagen, vi va på öppna förskolan på eftermiddagen och då började Marwin hosta, de blev mer och mer och när vi kom hem strax före 16 tiden så ville han inte ha nå mat, febern började komma och kl 17 sov han. Han va helt slut stackarn. Onsdags morgon kom han in och la sej bredvid mej och då hade han svårt att andas. Ringde dagis och sen åt Malissa frukost. Marwin fick svårare att andas så vi åkte till akuten. Dom konstaterade kraftig lunginflamation så han fick utskrivet luftvidgande hostmedicin och antibiotika/pencilin (stavning?). Vi åkte hem och han somnade på en gång när vi kom hem. Strax efter 12 väckte jag honom för han andades jätte dåligt. Gjorde dom iordning och lämnade Malissa vid syster och sen åkte vi till akuten i Falun efterosm läkaren i ludvika sa att vi skulle göra de.

När vi kom dit hade han 40.6 i feber och va helt färdig. Han orkade ingenting. Barnläkaren kollade och lyssnade och sa att de va lunginflamation men för att vara helt säkra gjorde dom lite fler test och han fick andas in astmamedicin tyckte jag hon sa att de va. Han kunde andas lite bättre och då hörde hon att de inte va lunginflamation. RS viruset fick vi besked om att de va. Han fick höjd dos alvedon och även hostmedicinen. Han hade hög feber i en vecka och de enda han åt va lite fruktsallad och ett glas nyponsoppa, samt vatten. Han kräktes och och fick nervryckningar pga hostmedicinen men de va en vanlig biverkning tydligen. Nu har han iaf ätit 2 dagar och varit feberfri så han är på bättringsväg men hostar fortfarande. Men under den här veckan har min lilla kille gått ner 2 kg.

De va inte kul, usch så orolig man blir när dom är så dåliga.

Så de har inte blivit mycke gjort den här veckan, bara tagit hand om barna.

Söker lite jobb gör jag också så vi får väl se om jag får nått, kan alltid hoppas.

Vikten går frammåt eller neråt kanske jag ska skriva. Just nu ligger jag på -9.7 kg och mer ska de bli =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test