Skoteråkning.


Någon dag gammal bild från när Marwin drog Malissa i pulkan.
Tur att hon är en tuffing min lilla tjej =)

Idag började vi dagen vid 9 tiden, så skönt att barnen sover så pass länge på morgonen nu. Vi åt frukost och gjorde oss i ordning, åkte in till stan och kikade på en ny hjälm åt niclas, nya skor åt Malissa, handlade lite på coop och sen blev de en snabbis in på dollar. Hem och åt lite mat och sen gick vi ut. Malissa va helt tokig ute nu när hon kan gå själv i snön. Hon har bara haft tossor tidigare för skor har hon vägrat men nu va hon superglad. Marwin åkte lite skoter för första gången, han har skrikit och grinat och blivit helt hysterisk när vi har provat förut men idag ville han prova efter lite om och men. När han väl hade provat så ville han såklart åka mer hela tiden och blev riktigt sur när vi inte kunde åka nå mer.

Plockat upp dom sista julsakerna på vinden och plockat ihop lite här hemma nu på kvällen, Marwin har kollat på barnprogram en stund innan han somnade. Jag har roat mej med att kolla efter ny skoterhjälm åt mej och har faktist hittat en som jag verkligen gillar. Ska bara övertala Niclas att vi ska köpa den nu =) haha.
Vore ju såklart kul om vi kunde åka ut och åka lite oftare och nu när Marwin vill åka så är ju de inget problem längre.

Förövrigt så rullar dagarna på, på tisdag ska Marwin till dagis igen så vi får väl se hur de går. Han vill gärna sova länge på morgonen och kliva upp halv 7 är ingen hitt alls. Men alla lär vi in i verkligheten och den riktiga vardagen någon gång tyvärr. De är blandade känslor, en del av mej vill ut och jobba och en del vill vara hemma med mina barn. De skulle vara skönt med en ordentlig inkomst men samtidigt så är de så mycke man missar med barnen, skönt att träffa andra människor och vuxna människor lite mer men samtidigt så är de bra mysigt att bara få vara med barnen. Men som sagt så lär vi alla tillbaka någon dag och de blir väl bara Malissa får någon dagisplats som jag ska söka jobb. Sen har vi såklart inte sett att de finns nått jobb åt just mej än men jag ska såklart göra mitt bästa. De brukar finnas jobb bara man vill ha jobb.

Ne nu ska jag nog ta å slå på nån film och lägga mej på soffan. Har fruktansvärt tråkigt, sitter här själv och de är inge kul alls på tvn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test