Eftermiddagen

har vi varit ut en sväng i de sköna vädret. Åt korvstroganoff och ris till lunch och till middag blev de redd grönsakssoppa för Marwin ville ha soppa. Va väl kanske ingen direkt middag men han är mätt och belåten så de är huvudsaken.

Bara Marwin har lagt sej nu i kväll ska jag baka lite bröd, de är nämligen slut så om vi ska få nå frulle lär de bakas. Jag bakar nämligen brödet så vi slipper köpa för de blir man inte mätt av och sen blir man hungrig på en gång igen. De är ju mest luft i de tycker jag och dessutom är hemmabakat bröd godare och de är billigare i längden, hehe.
Sen ska jag kolla på sista avsnittet av familjen annorlunda, stjärnkockarna går ju samtidigt så de får jag spela in och kolla på efter om jag har tid. Och såklart halv 8 hos mej före, de glömde jag nästan =).

Nu pusslar Marwin och Malissa sover en stund. Hehe låter som om Marwin inte gör annat än å pussla men vissa dagar är de de enda han gör nästan. Något avbrott för tv och traktorer/lastbilar finns de väl också såklart.
Mammas kille! Han har verkligen blivit så stor nu. Pratar för fullt gör han också.

Nu ska jag mysa lite med Marwin innan läggdags och kolla på Timmy (lammet/fåret på svtB).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test