Måndag.

Måndag idag och solen har varit framme hela dagen, riktigt toppen väder och riktigt varmt har de också varit. Jätte skönt.
På förmiddagen gjorde vi oss i ordning och åkte in till stan, till stora lekparken i stadsparken. Marwin tryckte att de va jätte kul så de va tur de. Vi gick en sväng upp på stan också och när vi skulle in på lindex så passade väl Marwin på att springa iväg och in på kappahl. Suck!
Va bara gå efter han och vart är han? Jo han står vid Sofie, hehe.
Kul å se henne igen för nu va de länge sen och så himla kul å se lilla tjejen Signe också. Supersöt liten tjej dom har fått och så mycke hår! Båda mina har ju varit flint nästintill haha.
Sen gick vi och lekte lite till i lekparken innan vi åkte hem.
Här hemma satt vi ute och fikade på trappen och sen cyklade Marwin, eller cyklade och cycklade, han är för lat för att trampa så antingen får man skjuta på eller så springer han med fötterna i backen. Men tids nog lär väl han också sej att cykla antar jag. Ingen idé att köpa nån ny cykel så länge han inte vill lära sej så han får ha mina småsyskons gamla trehjuling så länge. Sliten som bara den men den funkar iaf =)

Sen har vi bara målat och busat resten av eftermiddagen.
Jo Malissa har ätit lite gröt också, eller de va inte lite. 1½ dl banangröt åt hon och de är mycke för lilla henne tycker jag men hon smaskade och åt tills hon blöev mätt så va bra. Kul att hon tycker om de.

I morgon blir de dagis för Marwin och jag och Malissa ska passa på att ta en promenad på förmiddagen hade jag tänkt. Hoppas att vädret blir bra i morgon också, vore skönt.


Annars då, kanske ska kika om jag hittar nå nya skor och en vårjacka snart. Har bara vinterskorna och vinterjackan och de börjar bli på tok för varmt. Har väl iof fler skor men vill ha ett par vanliga lågskor, gympadojor eller nått. Och en vårjacka har jag inte ens så de lär jag införskaffa.
Funderar på att åka till sthlm snart, kanske gå på astrid lindgrens värld och sen shoppa lite för barnen behöver också lite nytt till våren och sommaren. Skor behöver Marwin också och jag tror han ska få en ny jacka också. Den har han börjar bli lite i minsta lagret. Vi får se hur de blir, annars får de bli en tripp till nått av dom närmare ställena.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test