Just i denna stund

sitter jag och dricker en ice coffe. Så gott! Och för å inte glömma att nämna så dricker jag den ur min nyfunna kärlek med tillhörande sked. Hittade den på ica idag för ca 25 kr. De står visserligen CHOCOLATE på den med de spelar då ingen roll, älskar muggen endå!

 

Färgen är gammel lila typ. super fin färg men färgen på bilderna är lite missvisande.

Till middag idag åt vi något riktigt gott.
Typ som lasagne fast lite annorlunda.

De som är i är:
Aubergine
Zuccini
Köttfärs
Bacon
Purjolök
Grädde
Grillkrydda
Paprikakrydda
Ost

Skiva auberginen och zuccinin, skär purjolöken.
Stek köttfärsen, purjolöken och tärnad bacon och krydda med grillkrydda och paprikapulver.
Häll lite grädde i botten på en ugnssäker form, bara så pass att auberginen inte bränner fast.
Sen varvar man med aubergine, köttfärsröran och zuccini och längst upp avslutar han med ost.
Sen på med lite grädde och in i ugnen på 225 grader tills auberginen är mjuk.

Kan ätas med ris eller pasta om man vill de men vi äter de utan, bara som de är. Riktigt gott och till och med Marwin äter grönsakerna vilket han vägrar göra annars.


Nu på kvällskvisten har jag lagt barnen, Malissa sover men Marwin ligger och tjålar i sängen än!
Så har jag passat på att sortera ut en hel del gamla papper och reklam och skit som inte är till nån nytta så de ska kastas. Finns ju ingen anledning att spara på skit som ändå aldrig kommer användas.

Nu ska jag fortsätta plocka lite, ska sortera lite barnkläder som legat på vinden och en hel del skor som också ska läggas i kartonger så de inte blir förstört.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test