Natt...

Då har jag kollat på Beck, helt okey faktist.
Nu visar dom fotbollskanalen på tv och de är inget för mej kan jag säga. Är inte ett dugg intresserad av fotboll.
Tycker bara att de är fruktansvärt tråkigt att dom ska behöva visa sånt på vanliga 4an. Sport kan dom väl ha en gratiskanal så alla kan se men ha den på en egen kanal. Så vi slipper de på vanliga 4an tex. Tråkigt tycker jag iaf.
Börjar för avrigt känna mej lite tung i ögonen så jag ska nog sova snart. Har försökt vända tillbaka dygnet nu den här veckan och de har gått riktigt bra. Är dock mycke tröttare nu när jag sover mer normalt men de blir nog bättre bara kroppen har fått vänja sej.

Inte den här veckan som kommer nu men nästa vecka har skolorna sportlov, då ska jag och marwin, mamma och mina två yngsta syskon evelina och jimmy ta en heldag på tisdagen och åka och bada och åka pulka mm. De ser vi fram emot. Ska bli kul för marwin å få bada lite och ha lite skoj.
Sen kommer ju Sabina, Samuel och Benjamin hem snart, då får vi hälsa på och busa också, å höra hur dom har haft de och bli lite avis. hehe =)

Marwin är inge bra nu, han är tät i näsan och vaknar titt som tätt och är ledsen. Han får knappt nå luft så han andas med munnen och då åker tutten ur tillslut. Men de va inga som hellst fel när jag la han så de kom bara på en gång=(  Mammas lilla älskling! Vill inte att han ska va sjuk. Man är ju så hjälplös när dom är sjuka. inge kul alls..
Men vi får gosa och mysa i morgon och ta de lungt så kanske han piggnar till och blir bättre.

Glömde berätta att jag fick ett hjärta som de stod mamma på av marwin idag. Va hans farmor som hade köpt de från marwin tror jag. Jätte fint va de iaf och jag blev så glad!

Marwin hade fått ett par nya skor, ett par svarta Kavat, också jätte fina.
Fick han i tidig födelsedagspressent.

Jag har även börjat fundera på tårta till hans födelsedag.
Jag kommer göra mina egna och om de ska räcka så lär de bli iaf 4 st eftersom vi får fira på två ställen.
Vid pappa först så farmor och farfar, mina fastrar med familj kan komma dit.
Sen vid mamma så gammelmormor, gammelmorfar, morfar, mina morbröder med familj och syrran och jens kan komma dit. Vi får ALDRIG plats hemma vid mej. Så vi får göra de bästa av de hela och göra så.
Vi har iof fått gjort så när jag och syrran fyllt år också när vi va yngre så de går väl bra.
Tillbaka till tårtorna så har jag tre förslag angående fyllningen:

1a: Vitchokladmouss, hallonmouss och citronmouss
2a: Vitchokladmouss, jordgubbsmouss och citronmouss

Eller också en lite annorlunda
3e: Vitchokladmouss, svartvinbärsmouss och passionsfruktmouss

Anledningen till att jag vill ha nånting lite syrligt/surt med är att sugarpasten är väldigt söt och är de bara sött i blir de FÖR sött så jag vill ha nånting som bryter av lite.

Ne nu ska jag sova lite.. Natti natti..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test