Inte morgonpigga!

Ännu en sen morgon, vissa tycker nog att vi sover bort halva dagen men varken jag eller Marwin är morgonmänniskor så de gör inget enligt oss. Vi sover tills vi känner att de är dags att g¨upp och om klockan sen är 6 på morgonen eller halv 11 spelar ingen som helst roll. Vi går upp när vi känner för de helt enkelt oavsett vad klockan är.
Självklart så är de någonting vi ska göra så får vi ju gå upp tidigare men då är de att ställa klockan som gäller för annars kommer vi nog inte upp i tid.

Idag hade jag tänkt att jag skulle försöka städa lite men jag har ingen som helst motivation till de. Känner verkligen inte för de. Jag lär ju iaf börja rensa och plocka ihop saker för den 17e flyttar vi ju. Men de är väl som vanligt med mej, i sista sekunden blir de gjort. 
Men de ska nog gå å få klart till dess, ju närmare man kommer desto mer vill man flytta och då lär man ju göra de som man inte orkar just nu, Städa och packa. Sen väntar bara de drygaste, att flytta och bära upp allt till nya lägenheten.
De lär ju ta sin tid men jag har ju lite flytthjälp så mamma och syrran hjälper mej.

Dessutom är jag barnledig den helgen som jag ska flytta så de förenklar de en del. Sist hade jag mawin hemma och då ska man anpassa sej efter han och släpa med han fram och tillbaka. De slipper jag den här gången. Så jag får greja ifred när de är flyttat så jag kanske kommer i ordning lite under helgen iaf. Sen får jag ju nya tepeter i köket, hallen och sovrummet så de ser jag fram emot. Köket blir alltså helt nyrenoverat för de är nya skåpluckor, spis och kyl och frys som dom nyss har satt in. De känns kul måste jag säga, de känns ju alltid roligare när de är nytt och frächt.
Sen till någonting mer bra, de är badkar =) så skönt för jag älskar å ligga i badet på kvällarna å bara ta de lungt. Sen slipper marwin ha badbaljan för dej vägrar han bada i iaf. Han kanske blir å tycka att de är roligare att bada då, så han slipper bada i diskhon eller sitta i pytte lite vatten i duschen. Så de blir bra.

Marwin åker till sin pappa idag =( saknar min lilla älskling lika mycke varje gång han är borta. Tur att han kommer hem på söndag igen så vi kan mysa som vi brukar göra.



Jag och niclas åker nog till rättvik en sväng och kikar, de är ju marken där, eller marknad som de kanske heter på svenska =) Haha vi är nog ganska många som ofta skriver som vi talar =)

Ne jag ska väl diska nu och försöka hitta motivationen till å städa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test