Ute en sväng..

Nu har vi varit ute en sväng, oj så skönt väder de är och så mysigt.
Marwin förstog nog inte riktigt va de va som va så vitt så han va mest fövånad över att de hade ändrat färg ute.
Men de kommer nog bara han blir liter äldre och förstår lite mer. Ögonen va iaf jätte stora när han fick se att de va vitt =)
Så på med mössor, halsdukar, raggsockor, vinterskor, en varm jacka och vantar å ge er ut i den härliga snön.
Mamma kommer och hämtar oss om en stund, hon får åka över gonäs för de står en massa lastbilar i vägen som inte kommer någon stans efter vanliga riksväg 50 mellan grängesberg och ludvika.
Får hoppas de går bättre å åka den vägen.

Lägger in en bild på oss innan vi gick ut i snön, japp jag har mössa på mej och tycker att de är bekvämt att slippa frysa om öronen. Sen får väl ni som tycker att de är töntigt med mössa frysa om era öron och tycka att jag är töntig som har mössa men vet ni vad. Alla växer upp någon gång och när ni väl har gjort de så inser ni att de är bättre å va varm om öronen än att bry sej i att de ser töntigt ut =)



Ja, nu snöar de igen. Få se hur mycke snö de ska komma under helgen nu då, kanske kommer en hel del om man får tro väderprognosen. Oftast ändras de från dag till dag men jag kände på mej igår morse att de skulle komma snö i natt och de gjorde de, få se om min känsla om att de kommer mycke mer i helgen stämmer också.

Ne nu ska jag ta å klä på oss igen för mamma är här snart. Trevlig fortsättning på dagen i de fina snövädret och ta de lungt efter vägarna när ni är ute och kör..

Kommentarer
Postat av: Mamma milla

klart mössan ska va på !

Då får jag se litet töntig ut, betträ det än att Öronen fryser =)

2008-11-01 @ 20:18:22
URL: http://lillamillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test