Tisdag...

Redan tisdag och halva dagen har gått. Igår va vi till borlänge med Niclas, han va in på swedol och köpte lampor och sen biltema och köpte lite småplock till bilen.
Sen åkte vi hem till hans föräldrar och tvättade bilen för den va så skitig.
Dock blev de en snabbtvätt för de va ju 0 gradigt ute så de frös nästan.
Hans mamma tyckte att marwin hade blivit så stor, de va ju 4 månader sen hon såg han sist så han har vuxit en hel del sen dess =)

Sen igår kväll blev de inte mycke gjort, lite mat och sen kika på tv. Va inte mycke å se så de blev en relativt tidig kväll. Somnade nog vid 22 tiden.
Marwin somnade som vanligt runt 20 tiden men han har knölat och vaknat några gånger nu varje natt. De måste ju nästan vara en tand på g nu. Han blir 9 månader den 29e och inte en enda tand har kommit upp än.
Men alla barn är ju olika, är dom tidiga med en sak är dom sena med en annan. Brukar ju vara så.
Så vi får väl se när dom små grynen tittar fram, dröjer nog inte alltför länge tills dom gör de skulle jag tro.

Idag har vi inte heller gjort så mycket, lekt här hemma bara, ätit mat. Idag blev de fiskpinnar coh ris och de tycker han är gott.
Jag har diskat lite och tänkte jag skulle städa lite men nu efter maten blev jag så jäkla slö.
Marwin somnade precis och ska sova en stund, kanske ska passa på att vila lite jag också.

Senare på eftermiddagen, frammåt kvällen ska iaf niclas få köra mej till mamma så jag kan hämta mina gardiner.
Kan inte hitta dom någonstans här och jag vet att jag har dom nånstans. Så dom måste vara vid mamma eftersom jag har endel där sen jag flyttade hit. fick inte riktigt plats med allt eftersom den här lägenheten är 50 kvm mindre än den andra jag hade. Så dom borde ligga där.
Man ska väl inte byta gardiner än igentligen men va 17. Jag orkar inte byta flera gånger och dom har jag nu är jag trött på. Så dom jag sätter upp nu får sitta över jul också. De är inga tomtar på så de borde inte spela någon roll tycker jag.
Jaja, får se hur jag gör.

Nu snöar de iaf ute, de regnade tidigare. Jäkla omslag i vädret hela tiden. Kan de inte komma mycke snö och sen kan den få ligga kvar. Så drygt när de kommer snö för att sedan smälta bort och bli slask och de fryser på och blir rena isgatan. Sen kommer de mer snö och sen går de bara runt. Vore ju fint om vi fick riktig vinter med riktig vinterväglag och de fick ligga kvar hela vintern.
Tycker vintrarna blir bara sämre och ämre för varje år. Lika med sommrarna, de är inte särskilt varmt då och de regnar mäst. Jäkla skitväder...

Men nu ska jag vila en stund,..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test