Måndag...

Morn morn.. Redan måndag. Himlen är grå och dom stora vita snöflingorna yr i luften, de blåser kraftigt ute.
Verkar som om ovädret kommer hit nu under dagen och inte i natt vilket jag isf är glad för.
Gillar inte när de är oväder, när blåser och snöar kraftigt, de blir trafikstockningar, folk krockar och åker av vägen, energibolagen får problem med att de blir strömlöst på vissa ställen, plogarna kör för fullt för att hålla vägarna rena men ändå hinner dom snöa igen på en kort stund så alla som ska fram får problem, alla lastbilar med leveranser blir försenade mm så oväder gillar jag inte!

Får hoppas att de ger sej till kvällen och natten iaf, vet att de r många oroliga som sitter hemma medans deras partner är ute efter vägarna. Själv tänker jag mäst på niclas, blir lite orolig. Dock är de ju bara min bästa vän men lika orolig är jag för de! Jag har jämt varit orolig av mej och jag kan säga att så kul är de inte, men va gör man? Inget man kan göra något åt direkt.

Ja snön yr iaf utanför fönstrena och marwin kollar på "bomba" på tv samt leker med lite leksaker.
Min lilla gubbe är så duktig, nu kan han sätta sej upp själv om han ligger ner, wii va de går frammåt för han =)

Idag ska jag diska när han sover sin lur, har massor med disk känns de som och den vill jag ha bort, sen skulle jag nog behöva plocka ihop lite och dammsuga men de får vi se om jag har nån lust och ork till.
Sen tänkte jag baka lite pepparkakor med mina småsyskon på eftermiddagen. De gör vi inför varje jul och sen nån dag ska jag baka lite lussebullar/lussekatter  eller vad man nu säger. Antar att de är olika på olika ställen.

I morgon ska vi iaf troligtvis till sabina och benji så dom får leka lite. Dom behöver ju träffa andra barn ibland och dom är ju nästan jämngamla så de är kul.

Ne nu ska jag ta tag i den där tråkiga disken! Bläää..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test