Lördag...

Lördag idag, håller på å tvättar lite nu medans jag är barnledig. De är ju så jobbigt å släpa med både tvätt och marwin eftersom tvättstugan ligger en liten bit bort. Så då ska man först släpa ner allt för 3 våningar, i med marwin i vagnen och sen ska tvätten med. Sen ska man släpa med de bort till tvättstugan så man kan tvätta och torka de. Sen ska man hem igen, samma visa igen. Och vill man dessutom inte sitta i tvättstugan och vänta så får man släpa därimellan också och de gör INTE jag när marwin är med utan då stannar vi där tills de är klart.
Nu när jag är barnledig kan jag tvätta i lugn och ro och gå hem imellan maskinerna vilket är så skönt. Dock är de väldigt dåligt med tider på helgerna så jag hade tur och fick en idag mellan 10.30-14.00.
Vi har ju som sagt 4 tider och inte 3 som de brukar vara. Vi har:
07.00-10-30    10.30-14.00     14.00-17.30     17.30-21.00 

Nog om de.
Igår kollade jag på IDOL och yeeeees, rätt person åkte ut tycker jag. De är nå speciellt med anna som jag inte gillar. KEVIN ska helt klart vinna och de tror jag också att han gör. Han är bra på alla sätt.. Han kan sjunga, vet hur man ska röra sej på scen, rolig mm.. ja han är en värdig vinnare tycker jag!

I kväll blir de till å kika på tv då med, Stjärnor på is. Har inge bättre för mej så de får bli de efterom jag har lite klent med tv-kanaler. Jag har klarat mej över 1 år nu med bara dom vanliga som 1,2,4,svt24 och barnkanalen så då klarar jag mej nu också. Saknar faktist inte dom andra kanalerna heller. Jag har iaf fullt upp med att leka och busa med min son om dagarna och då vill man ju inte sitta å glo på tv heller. När han sover surfar jag runt lite på internet, städar och plockar, kollar på de som visas på tv eller någon film. De fungerar bra för våran del med dom kanalerna och tvn är faktist inte allt =) Sen pratade jag lite med sabina i natt, kunde inte sova. Så trevligt och skönt å ha henne att prata med!

Igår kan jag även berätta att jag gjorde fyllda paprikor till middag men den här gången hade jag kyckling i också=)

Paprika
köttfärs
kyckling (jag använde färdig salladskyckling)
bacon
purjolök
cream freich
krossade tomater
ost
ris

dela och ta ur paprikans innehåll men behåll stjälken för annars åker fyllningen ur där.
Skär bacon, purjolök och kyckling i småbitar och stek tillsammans med köttfärsen, tillsätt paprikapulver, sweet chilisås, svartpepar och om man gillar de, lite vitlökspulver.
Blanda cream freich och krossade tomater, lite salt och peppar.
Häll såsen i en ugnssker form.
Fyll paprikorna och ställ dom i såsen, stö över lite ost över paprikorna.
Låt stå i ugnen på 200 grader tills dom har fått fin färg.

Koka samtidigt riset som blir bäst om de är jasminris.
Servera med en grönsallad (Jag brukar ha beasås och vitlökssmör till också, supergott)

Till efterrätt gjorde jag hallonmousse med färska hallon och daim. Mums..


Till lunch blir de rester av de, haha.
Och till middag i kväll ska jag göra spagetti och köttfärsås med tomater och italienska ostar för de är jag så grymt sugen på. Så himla gott!


köttfärs
krossade tomater med italienska ostar (färdig pastasås)
spagetti

Koka spagetti.
Bryn köttfärsen och lök i småbitar.
Krydda med grillkrydda, svartpeppar, vitlökspulver, paprikapulver
tycker man som jag om vitlök (många avskyr de men jag älskar de)
kan man även ha färskpressad vitlök i, de blir ännu godare.
Dock kan man ju skippa de om man ska ut bland folk då de inte luktar allför gott, haha =)

servera med grönsallad och ketchup, allternativt riven ost till.


haha låter som om jag är värsta onyttig med massa efterätter och så men vet ni vad. Nån gång ibland får man unna sej de och för mej så blev de den här helgen. Jag äter aldrig godis annars och sällan chips.
Glass nångång ibland och sällan fikabröd. Så lite gott kan jag gott unna mej ibland tycker jag även om jag igentligen inte behöver de =) haha..



Nu snöar de lite ute också, gud så mysigt. Vill att de ska komma mycke snö nu så vi får lite julstämmning för vet ni vad, de är bara 32 dagar kvar till julafton. 8 dagar kvar till den 1 december. Sen fyller min lillebror år den 17 december och marwins faster julia den 5 december tror ja de va om jag inte mins helt fel.
Så de är lite å stå i nu i december med julklappshandling och allt som tillhör julen.
De kommer bli bästa julen någonsin i år. Att få fira den med min älskade son betyder så mycke! Jag ska passa på att ta massor med kort, har ju dock ingen riktig kamera så jag lär väl låna en eller så får jag ta med telefon. Blir ju hyfsade bilder med den iaf. de är ju 5.0 megapixelskamera så den är ju helt klart duglig. Ja vi får se, helst av allt vill jag ju ha en systemkamera (vilket jag sagt många gånger tidigare) men de har jag inte råd med nu så de får bli sen antar jag.

Nehepp om jag skulle ta å knata ner till tvätten då, den är nog klar om någon minut.


Kommentarer
Postat av: ina

Du, du borde ju va med i det där programmet "Halv åtta hos mig" du skulle säkert vinna:-) så duktig du verkar vara på att laga mat!:-) Hihi!

2008-11-25 @ 16:26:08
URL: http://eainah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test