Söndag..

Idag klev vi upp tidigt, redan halv 9. Eller tidigt å tidigt, de va tidigt för oss eftersom vi inte går upp förren 10-halv 11 annars. Ibland 11.
Men idag ville lillherrn upp tidigare efter att ha sovit från halv 9 till halv 9 utan att vakna en endaste gång.
Så duktig mammas pojke.

Sen kan jag medela att de snöar ute, de ligger dock inte kvar tyvärr så får hoppas de blir lite kallare frammåt natten så de blir kvar. De är dags att de lägger sej och ligger kvar nu tycker jag så vi får lite vinterstämmning.

Nu är de inte långt kvar till jul heller, endast 38 dagar.
Den här månaden är de dags att köpa endel julklappar.
Har fortfarande endel jag inte har en susning om vad jag ska köpa till så dom blir väl som vanligt. Något man får stressa efter dagarna före jul, något som man bara har tagit i sista sekund sådär.
Ne, jag lär försöka fixa de den här månaden de mästa av de.
Sen ska allt slås in, banden ska knytas (finare med band isf snöre), de ska skrivas rim och de är absolut inte de lättaste.
Men de blir så mycke finare och roligare om man lägger ner lite tid på de. Sen förstår jag sjkälvklart alla barnfamiljer som har massor att göra och massor med paket som ska slås in osv att dom inte varken har tid eller ork till de.
Men jag som gillar att pyssla och inte har sådär alltför många kan gott lägga ner lite tid på de. Jag själv har 13 stycken att köpa åt om jag ine har räknat helt galet vilket inte är några och inte jätte många. De är ju faktist bara en gång om året och sen är de ju Marwins första jul. Så jag ser fram emot både handling, att få pyssla och laga mat, se min sons min och få uppleva hans första julafton. Ja de kommer bli en magisk julafton i år.
Att få se dom där gnistrande ögonen är ju så underbart. Jag kan iof bara tänka mej hur de är att se sitt barn så lycklig för jag har inte upplevt de än men jag har sett mina småsyskon och man blir ju så glad när dom är så glada.
Så de ser vi som sagt fram emot.

En julgran ska inhandlas också, de är ju ett måste.
Sen kan jag ju bara tänka mej hur den kommer se ut när marwin har varit och dragit i den.
Han river och drar i allt och då menar jag allt som ligger framme. Lite kul de också men ibland önskar man att han kunde låta bli alla sladdar så man slapp springa efter han hela tiden, haha..
Men barn ska få vara barn, dom måste få utforska saker, lorta ner sej och allt sånt.
Jag menar, lite lort va gör de. Alla har vi varit barn och som barn vet man ju att allt som man blir lortig av är jätte kul.
De finns ju tvättmaskin så jag förstår inte dom som är livrädda att deras barn ska bli lite lortiga.
Blir dom de är de bara tvätta kläderna.
Går de inte bort i tvätten vilket de mästa gör så, ja då får man väl färga eller slänga kläderna då.
De är väl inte hela världen. Låt barn va barn! Lite lort skadar inte =)

Nu snöar de väldigt mycke ser ja, och den börjar lägga sej också, jippi =)

Dags att byta på herrn nu..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test