Min älskade underbara son!

Glömde säga att Marwin har idag lärt sej ställa sej på knä och sen kan han nu också ställa sej upp på fötterna när han håller i någonting. Han gick även flera steg alldeles själv med gåvagnen idag. Igår tog han ett steg från mej till sängen själv utan att ramla.
Mamma säger han tydligare och de går fortare att åla, kryper ibland, han satte sej själv i sängen också. Tänk va tiden går fort, på bara några dagar har han gjort så många framsten min lilla älskling! Så duktig!

Man blir så glad och stolt när dom gör någonting nytt, de värmer verkligen i hjärtat. Varje leénde och skratt får mej att bli glad. Jag har verkligen världens underbaraste och lättsamaste barn. Han somnar själv på kvällarna runt 8 tiden och sover fram till 9-10 tiden på morgonen, då äter han välling och sen ligger han i sängen och leker en stund.

Sen på dagarna så kan han ligga på golvet och leka med sina saker, åla runt och kika medans jag grejar och gör de jag vill. Hur nöjd som hellst. Han är sällan ledsen och äter bra. Dock är mammas hemgjorde mat godast så de blir de oftast. Han kan äta massor och de verkar inte finnas något stopp i min lille man =). 

 
Han utforskar gärna nya saker och gosar med mamma, kollar på barnprogram eller äter på mammas sladdar så hon får skynda sej och plocka bort dom. De tycker han är jätte kul. Läsa bok är också jätte skoj och de gör han gärna, sitter och myser med mamma medans jag läser och visar bilder. Känna och bita på allt är också nödvändigt för att utforska så de gör han också med ALLT =)
Lillskrutten.




Jag kommer knappt ihåg hur livet var innan jag fick marwin, men jag ångrar verkligen inte mitt val. Marwin är de bästa som har hänt mej! Vist de finns stunder när de har varit jätte jobbigt och jag har varit jätte trött för de händer alla. Men dom stunderna kompenserar alla bra stunder. Att vara ensamstående är inte alltid de enklaste. Man ska orka med allt själv, laga mat, diska, tvätta, städa, handla, sysselsätta barnet/barnen, få dagarna och ekonomin att gå ihop.
De är ett pusslande för att få allt att gå ihop, men än så länge så går de bra för oss. Men värre kan de bli när jag ska börja jobba. Då är de värre med att få tiden att räcka till till allt som ska göras.
Nu har jag en väldigt lättsam och snäll kille och de är jag otroligt tacksam över.
De ska bli intressant att se hur jag löser allt när jobbtiderna börjar igen.
Trött blir man, de blir alla nån gång.
Att ha barn är krävande men de är absolut värt de! Jag älskar min son så otroligt mycke, han är den finaste som finns!


Här är en bild på Marwin när han för första gången åker pulka, min lillasyster evelina drar han. Så söt min lilla son är!

Sen tänkte jag passa på att skriva lite om julklappar.
Jag längtar till julen, att få se min lilla son som då är nästan 10 månader öppna sitt första paket, hans första jul.
Att få se hans leénde och dom där gnistrande ögonen som bara små barn har.
De ska bli så mysigt och jag ser verkligen fram emot de.
Måste inhandla en gran också, vill så gärna ha en vit med bara röda julkulor i och ljusslinga. De är så himla fint.
Mamma och dom har en blå jusslinga i och gud så fint de är. Får se vad de blir för nå i våran i år.
Har också setat och funderat på vad jag ska köpa åt alla och endel är enkelt medans endel är helt hopplöst.
Vet inte nå vad jag ska köpa åt vissa. Framförallt killar/män vet jag inte. Har inte en susning om vad jag ska hitta på åt dom. Nån som har nå förslag så vore jag tacksam?

Ne nu ska jag gå och försöka sova. La mej vid 22 tiden men kunde inte somna. Så jag passade på att lägga in bilderna på datorn. Dock blev jag riktigt arg och ledsen för några av dom finaste bilderna har försvunnit. Vet inte om jag har råkat radera dom eller vad som har hänt men dom är borta iaf =(  suck.
Önskar att jag hade en vanlig kamera så jag slipper ta med mobilen. Visserligen är de 5 mega pixlar på mobilkameran så dom blir ju inte dåliga på så vis. Men de är så svårt å ta bra bilder med den för dom blir antingen för mörka eller för ljusa.
Så en ny kamera vill jag ha men de får vänta =( om ingen vill skänka mej en vill säga =P haha..
Ne natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test