Söndag..

I fredags kollade jag på IDOL, johan åkte ut. jaja, va ju inte så mycke mer med då. Kevin är kvar och de är bra iaf för han kommer ju vinna =) haha.. hoppas jag..
Igår, lördag kollade jag på stjärnor på is, synd att Tony åkte ur. Han är ju så rolig =)
Idag, hm. Jag har bytt gardiner i köket, blev ju sådär. Dom är lite för genomskinliga men de får väl gå.

Kan ju skriva vad jag har ätit också under helgen.

I fredags: entrecote med klyftpotatis och stekta grönsaker.

Entrecote
paprika (gul,röd,grön)
färska champinioner
klyftpotatis
beasås

Stek entrecoten efter smak, blodig, medium eller genomstekt. Jag föredrar medium för annars blir den lite seg.
Krydda med paprikapulver, svartpeppar och paprikapulver.
Skär sedan paprika i lagomt stora bita och dela champinionerna i 4 delar om de är små, är de större så dela i flera bitar.
Jag kryddade med paprikapulver och kycklingkrydda då jag tycker att den är god till grönsaker och passar bra till.
Lägg klyftpotatisen på en plåt och låt stå i ugnen tills dom är klara. Ställ in dom innan du börjar med köttet så är de klart samtidigt ungefär.
Serveras med dom stekta grönsakerna och beasås.

Entrecote är en av mina favoriter har jag märkt. Har ätit de ofta nu. Kyckling är också en helt klar favorit men de har inte blivit så ofta nu, ska ta å göra en kycklinggryta nån dag, de vore jätte gott.
Sen gillar jag vanlig husmanskost, de är också gott. Så jag äter inte dyr mat  varje dag
(som entrecote som kostar typ 190:- kg, Dock blir de ju inte så dyrt när jag är själv vilket är tur.)
utan de blir mycke billig mat också då man just nu kring advent och närmare jul får äta lite billigare mat eftersom alla julklappar ska inhandlas. Jag som ensamstående är ju inte gjord av pengar.
Till jul blir de ju inte så mycke handling av mat för då är vi ju inte hemma så mycke, ska till pappa och sen till mamma å så. dessutom tröttar jag på att äta julmat flera dagar i rad. Vist några går bra men inte typ en hel vecka.
Sen är de  nyår, då ska jag höra med syrran om vi ska fira de tillsammans, äta nån god mat och ha trevligt.
Annars vet jag inte vad jag ska hitta på, hm.. Tyvärr så är ju inte marwin hemma utan han är vid hans pappa då. Tråkigt tycker ja men han lär ju ha honom lite han med. =( Mammas lilla pojk som förövrigt kommer hem idag, längtar så efter honom!

Igår lördag blev de pasta och köttfärsås (som niclas lagade)

Köttfärs
krossade tomater eller passerade tomater
lök
pasta

Sätt på vatten till pastan först.
Stek sedan köttfärsen och lök som du har skurit i mindre bitar.
Krydda, i vårat fall med grillkrydda, paprikapulver, vitpeppar.
(vitlök om man är som mej men de illar inte niclas så de blev inge med de igår)
Tillsätt tomaterna och låt puttra tills spagettina är klara.
Serveras med lite ketchup och eventuellt grönsallad om man vill.

Till efterrätt har vi ätit "sitting bull"s glass med varma hallon.
De är vanlij och jordgubbsglass med strössen, jätte god.


Jag har tänkt på en sak, när man har fått barn så blir man så mycke annorlunda. Man växer så mycke som person och man växer in i rollen som förälder. Förut om man fick sitta hemma en helg så vart man, eller iaf jag nästan helt tokig. Jag vart så rastlös. De va tvynget att hända något hela tiden, umgås med vänner, ut och festa nån gång ibland, men jag hatade att sitta hemma själv. NU sitter jag mer än gärna hemma, är väldigt sällan ut (vilket jag inte saknar), många av vännerna umgås jag inte med längre, känns som om dom inte vill umgås pga att jag har marwin, alla har lixom glidit bort sen jag fick barn. Tråkigt tycker jag men de är ju så. Dom vännerna kanske kommer tillbaka när dom själva får barn och inser att de faktist inte är så hemskt att vara hemma på helgerna, att man faktist kan ha kul och trevligt endå.
Men dom säger ju att man ska vara barn och roa sej så länge som möjligt. Alla är vi väldigt olika och för mej är de roande och ha barn, jag har varit barn och jag är fortfarande ett barn när jag leker med min son. De är inget jag har tappat för att jag har fått barn och vist kan jag gå ut och roa mej ibland om jag vill de men jag har helt enkelt ingen lust att göra de. Jag är barnledig varannan helg men inte är jag ut för de heller. Jag är hemma och jag trivs med de. Jag har gärna marwin hemma på helgerna men hans pappa vill också träffa honom så därför är han där. Inte för att jag ska ut och roa mej som vissa verkar tro. De händer nån enstaka gång och sist så va jag och sofie ut och åt på china sen gick vi vidare till silver dollar men vi gick hem runt 12 tiden så jag är ju knappast ute för att "supa mej full" som endel verkar få de att låta. Så nu har jag förklarat de ganska bra tycker jag men för att göra de lite lättare för er som inte förstår så:

Jag har gärna min son hemma på helgerna men han måste få träffa hans pappa.
Jag är hemma när jag är barnledig och inte "ute och super mej dyngrak".
Går jag ut är de för att ha trevligt och umgås med mina få vänner vilket händer väldigt sällan.
Och föresten så har inte andra med att göra vad jag gör när jag är barnledig.

Så ni som snackar skit och skriver dumma komentarer kan lägga av. Jag tar inte åt mej av de!

Ne nu ska jag slå in lite fler julklappar åt marwin.
hoppas ni får en trevlig söndag i de absolut fina vintervädret, REGNET, suck..
Vill ha snö NU!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test