Onsdag..

Igår Tog niclas med sej Marwin till volvo när han åkte dit så jag fick städa lite, marwin är ju som jag kanske sagt förut livrädd för damsugaren och skriker och grinar tills jag slår av dej och ställer undan den igen. Så jag passade på att dammsuga och plocka ihop lite och duscha. Skönt när man får göra saker ifred och inte har en liten en på ena armen och dammsugaren i andra. Sen va vi till Borlänge och handlade lite, niclas köpte endel julklappar men de fattas några fortfarande. När vi kom hem slog jag in dom åt han då han själv inte är sådär särskilt duktig om man får tro på han själv.
Sen gick jag och marwin ner till affären och handlade lite mat, de fick bli kycklinggryta och ris igår. Går fort och är enkelt och gott.

Kyckling (färdig salladskycklin använder jag)
Paprika
Minimajs
Lätt matlagningsgrädde
Ris
Sweetshillisås

Sätt på riset först. Skär sedan paprikan och minimajsen i lagomt stora bitar och stek de. Tillsätt kycklingen och krydda med sweetchillisås i lagom mängd. Tillsätt sedan grädden och låt koka tills riset är klart.


Sen har jag ett till recept på liknande som jag brukade göra mycke förut som är ännu godare.

Kyckling
Paprika
Minimajs
Bambuskott
Vattenkastanjer
Kokosmjölk
CousCous

Till den här använder jag kycklingfileér som jag skär i lagomt stora bitar. Medans du steker kycklingen så skär paprikan och minimajsen, tillsätt de och bambuskotten och vattenkastanjerna när kycklingen är genomstekt. Krydda med lite paprikapulver, (lite salt om man vill och inte har barn), peppar, sweetchillisås. Tillsätt kokosmjölk och låt koka. (Jag använder lätt kokosmjölk) Sen är de bara göra couscousen medans grytan kokar för de tar bara 5 minuter för couscousen att bli klar.


Riktigt gott tycker jag och självklart är de mitt eget recept som vanligt. Går aldrig efter recept utan jag gör mina egna och de blir oftast mycke bra då jag är ganska påhittig och gillar att laga och exprementera med maten.
Och jag använder nästan jämt lättprodukter, haha.. tycker de känns bättre på nå vis =) Jag är ju inte sån att jag gillar fet och flottig mat såvärt mycke. Men de är en smaksak..

Sen tänkte jag slänga in lite bilder då de har blivit lite dåligt med sånna nu ett tag igen..

Älsklingen i sin nya jacka som han fick av hans pappa. Jätte fin Tommy Hilfiger jacka.

   
Massor med bus, och självklart måste man ju knappa lite på mammas dator också =)

  
På myshumör är han också ibland, lika så nyvaken. Så söt han är min son!

Nu ska jag försöka få marwin att sova en stund, han är så förkyld. Snoret rinner, han är gängig och gnällig. Dålig i magen och jag tror nog att tänderna spökar lite med. Stakars min älskling. Får hoppas han blir frisk snart!

Kommentarer
Postat av: Lill

Läste att Marwin var rädd för dammsugaren.. Det är Emilia med.. Hon har jämt varit det.. Fattar inte riktigt varför, för när den är av så kan hon greja med den å så.. :) Det är la ljudet som kanske skrämmer.. :)

2008-12-03 @ 12:04:40
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test